Yüz yüze eğitime geçilirken, Üsküdar RAM, Üsküdar'da görev yapan öğretmenler için harekete geçti.
Yüz yüze eğitime geçilirken Üsküdar RAM (Rehberlik ve Araştırma Merkezi) COVID-19 pandemi sürecinde öğretmen, öğrenci ve ebeveynlerin fiziksel, sosyal, psikolojik, bilişsel ve manevi iyilik hali düzeylerini güçlendirmek için Üsküdar’daki rehber öğretmen ve psikolojik danışmanlara eğitim programı düzenledi
30 Ağustos 2021 - 21:12 - Güncelleme: 30 Ağustos 2021 - 21:20
YENİ’DEN İYİLİK HALİ PROJESİ
Yeni’den İyilik Hali Projesi’nin amacı, COVID-19 pandemi sürecinde öğretmen, öğrenci ve ebeveynlerin fiziksel, sosyal, psikolojik, bilişsel ve manevi iyilik hali düzeylerini güçlendirmektedir. Aynı zamanda, öğretmen, öğrenci ve ebeveynlerin, COVID-19 pandemi süreci sonrasında okula uyum süreçlerini desteklemektir. COVID-19 pandemi sürecinde öğretmen, öğrenci ve ebeveynlerin fiziksel, sosyal, psikolojik, bilişsel ve manevi iyilik hali düzeylerinde olumsuz etki yarattığı ve bu olumsuz etkinin devam ettiği görülmektedir. Bu proje çerçevesinde bilimsel araştırma sonuçları da dikkate alınarak öğrencilerin iyilik hali psikoeğitim programı, öğretmenlerin iyilik hali ve ebeveynlerin iyilik hali psiko eğitim programları tasarlanmış ve pilot uygulamaları yapılmıştır. Konu hakkındaki akademik kaynaklar taranarak her programın uygulayıcı kitapçığı hazırlanmıştır.
Psikoeğitim Programının kavramsal çerçevesi şöyledir: Psikolojik danışmanlığın en temel görevlerinin arasında bireylerin tüm gelişim alanlarında yardımcı olmak ve iyilik hallerini artırmak da yer almaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği’nde, psikolojik danışma: Bireylere kendini tanıma, karar verme ve problem çözme becerisi kazandırmayı, bireylerin kişisel ve toplumsal uyumlarını gerçekleştirmelerini ve iyilik hallerini geliştirmelerini amaçlayan, bireysel ve grupla profesyonel olarak yürütülen psikolojik yardım süreci olarak tanımlanmaktadır. Salgının eğitimciler, ebeveynler ve öğrencilerin iyilik hali düzeylerinde olumsuz etki yarattığı ve bu olumsuz etkinin devam ettiği görülmektedir.
Üsküdar RAM olarak bu süreçte öğretmenlere, öğrencilere ve ebeveynlere destek verebilmeleri için rehber öğretmenlerin ihtiyaçlarının görülmesi ve desteklenmelerinin önemli olduğunu düşünüyoruz. Rehber öğretmenlerle çalışırken merkezimize öğretmenleri, öğrencileri ve ebeveynleri alıyor olsak da bu dönemde kendi duygu düzenlemesini sağlayamayan bir bireyin başkasına desteğinin mümkün olamayacağını düşünüyoruz. Bu sebeple gündemin getirdiklerini göz önünde bulundurarak rehber öğretmenlerin ihtiyaçlarını da öncelikli olarak hedef alıyoruz. Rehber öğretmenlere eğitimi tamamladıktan sonra faydalanabilecekleri dijital ortamdan paylaşmak üzere psikoeğitim programlarını içeren kitapçıkları iletmeyi planlıyoruz. Bu bakış açısıyla psikolojik danışma ve rehberlik alanı bu sürecin ortaya çıkardığı olumsuz sonuçları önlemek ile sağlık ve iyilik halini başlatmak ve sürdürmek açısından üstüne düşen görevleri yapması, iyilik hallerini artırmaya yönelik etkinliklere odaklanabilmesi için iyilik hali psikoeğitim programlarını tasarladık. Öğrencilerin: Fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, yaşam anlamı ve amacı iyilik hali; Öğretmenlerin: İyilik hali, psikolojik kapasite, okul içi güçlenme ve ilişki stratejileri; Ebeveynlerin: Ebeveynlerin iyilik hali ve çocuklarda psikososyal uyum konuları temel alınmıştır.
watsap üzerinden öğretmenlere gönerilen mesajda:
Merhabalar,
Üsküdar RAM olarak siz meslektaşlarımızı desteklemenin öneminin her daim farkındayız. Okullarda çalışırken odağımıza öğretmenleri, öğrencileri ve ebeveynleri alıyor olsak da böylesine zorlu dönemlerde kendi deneyimlerimizin de önemli olduğunu düşünüyoruz.
Bizler bu sürecin ortaya çıkardığı olumsuz sonuçları önlemeyi ve bireylerin iyilik halini güçlendirmek ve sürdürmeye yönelik etkinliklere odaklanmayı hedefliyoruz. Bu amaçla 1-3 Eylül 2021 tarihleri arasında ilçemiz rehber öğretmen ve psikolojik danışmanları ile 6 grup halinde “Yeni’den İyi Olmak” temalı bir çalışma yapacağız. Süreçten etkilenen öğretmen, öğrenci ve velilere psiko-sosyal destek sağlanması ve öğretmenlerin iyi olma halinin belli aralıklarla desteklenmesi odaklanacağımız ana konular olacaktır.
Sizlerle tekrardan yüz yüze buluşacağımız için çok heyecanlıyız.
Eğitimde hangi grupta olduğunuz ve eğitim yeriniz ekteki tabloda yer almaktadır.
Yeni’den İyilik Hali Projesi’nin amacı, COVID-19 pandemi sürecinde öğretmen, öğrenci ve ebeveynlerin fiziksel, sosyal, psikolojik, bilişsel ve manevi iyilik hali düzeylerini güçlendirmektedir. Aynı zamanda, öğretmen, öğrenci ve ebeveynlerin, COVID-19 pandemi süreci sonrasında okula uyum süreçlerini desteklemektir. COVID-19 pandemi sürecinde öğretmen, öğrenci ve ebeveynlerin fiziksel, sosyal, psikolojik, bilişsel ve manevi iyilik hali düzeylerinde olumsuz etki yarattığı ve bu olumsuz etkinin devam ettiği görülmektedir. Bu proje çerçevesinde bilimsel araştırma sonuçları da dikkate alınarak öğrencilerin iyilik hali psikoeğitim programı, öğretmenlerin iyilik hali ve ebeveynlerin iyilik hali psiko eğitim programları tasarlanmış ve pilot uygulamaları yapılmıştır. Konu hakkındaki akademik kaynaklar taranarak her programın uygulayıcı kitapçığı hazırlanmıştır.
Psikoeğitim Programının kavramsal çerçevesi şöyledir: Psikolojik danışmanlığın en temel görevlerinin arasında bireylerin tüm gelişim alanlarında yardımcı olmak ve iyilik hallerini artırmak da yer almaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği’nde, psikolojik danışma: Bireylere kendini tanıma, karar verme ve problem çözme becerisi kazandırmayı, bireylerin kişisel ve toplumsal uyumlarını gerçekleştirmelerini ve iyilik hallerini geliştirmelerini amaçlayan, bireysel ve grupla profesyonel olarak yürütülen psikolojik yardım süreci olarak tanımlanmaktadır. Salgının eğitimciler, ebeveynler ve öğrencilerin iyilik hali düzeylerinde olumsuz etki yarattığı ve bu olumsuz etkinin devam ettiği görülmektedir.
Üsküdar RAM olarak bu süreçte öğretmenlere, öğrencilere ve ebeveynlere destek verebilmeleri için rehber öğretmenlerin ihtiyaçlarının görülmesi ve desteklenmelerinin önemli olduğunu düşünüyoruz. Rehber öğretmenlerle çalışırken merkezimize öğretmenleri, öğrencileri ve ebeveynleri alıyor olsak da bu dönemde kendi duygu düzenlemesini sağlayamayan bir bireyin başkasına desteğinin mümkün olamayacağını düşünüyoruz. Bu sebeple gündemin getirdiklerini göz önünde bulundurarak rehber öğretmenlerin ihtiyaçlarını da öncelikli olarak hedef alıyoruz. Rehber öğretmenlere eğitimi tamamladıktan sonra faydalanabilecekleri dijital ortamdan paylaşmak üzere psikoeğitim programlarını içeren kitapçıkları iletmeyi planlıyoruz. Bu bakış açısıyla psikolojik danışma ve rehberlik alanı bu sürecin ortaya çıkardığı olumsuz sonuçları önlemek ile sağlık ve iyilik halini başlatmak ve sürdürmek açısından üstüne düşen görevleri yapması, iyilik hallerini artırmaya yönelik etkinliklere odaklanabilmesi için iyilik hali psikoeğitim programlarını tasarladık. Öğrencilerin: Fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, yaşam anlamı ve amacı iyilik hali; Öğretmenlerin: İyilik hali, psikolojik kapasite, okul içi güçlenme ve ilişki stratejileri; Ebeveynlerin: Ebeveynlerin iyilik hali ve çocuklarda psikososyal uyum konuları temel alınmıştır.
Eğitim Başlığı: | Üsküdar RAM- Yeni’den İyilik Hali Projesi- Psikoeğitim Programı |
Eğitimin Amacı: | COVID-19 pandemi sürecinde öğretmen, öğrenci ve ebeveynlerin fiziksel, sosyal, psikolojik, bilişsel ve yaşam anlamı/amacı iyilik hali düzeylerini güçlendirmektedir. Aynı zamanda, öğretmen, öğrenci ve ebeveynlerin, COVID-19 pandemi süreci sonrasında okula uyum süreçlerini desteklemektir. |
Eğitimin İçeriği: |
|
Eğitimin Süresi: |
|
Öğrenme Hedefleri: |
|
Eğitmenler | Üsküdar RAM- Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bölümü ekibi |
Yöntem ve Araçlar: | Yüz yüze- Grup |
Ölçme ve Değerlendirme: | Eğitim Değerlendirme Anketi |
Eğitimin Akışı | 1.Oturum 09.00-09.45:Tanışma, aktivite, ısınma 10.00-10.45: İyilik Hali 11.00-11.45: Öğrencilerin İyilik Hali 12.00-12.45: Örnek oturum uygulama |
12.45-13.30: ARA | |
2. Oturum 13.30-14.30: Öğretmenlerin İyilik Hali 14.45-15.30: Örnek oturum uygulama 15.45-16.30: Ebeveyn İyilik Hali 16.30-17.00: Soru cevap-Değerlendirme |
watsap üzerinden öğretmenlere gönerilen mesajda:
Merhabalar,
Üsküdar RAM olarak siz meslektaşlarımızı desteklemenin öneminin her daim farkındayız. Okullarda çalışırken odağımıza öğretmenleri, öğrencileri ve ebeveynleri alıyor olsak da böylesine zorlu dönemlerde kendi deneyimlerimizin de önemli olduğunu düşünüyoruz.
Bizler bu sürecin ortaya çıkardığı olumsuz sonuçları önlemeyi ve bireylerin iyilik halini güçlendirmek ve sürdürmeye yönelik etkinliklere odaklanmayı hedefliyoruz. Bu amaçla 1-3 Eylül 2021 tarihleri arasında ilçemiz rehber öğretmen ve psikolojik danışmanları ile 6 grup halinde “Yeni’den İyi Olmak” temalı bir çalışma yapacağız. Süreçten etkilenen öğretmen, öğrenci ve velilere psiko-sosyal destek sağlanması ve öğretmenlerin iyi olma halinin belli aralıklarla desteklenmesi odaklanacağımız ana konular olacaktır.
Sizlerle tekrardan yüz yüze buluşacağımız için çok heyecanlıyız.
Eğitimde hangi grupta olduğunuz ve eğitim yeriniz ekteki tabloda yer almaktadır.
FACEBOOK YORUMLAR