Su Zeynep SÜER

Su Zeynep SÜER

[email protected]

Yeni ve Eski

22 Şubat 2021 - 19:34 - Güncelleme: 22 Şubat 2021 - 19:55


Bu gün de reklamlar .

Hazır yiyecek reklamlarının çoğalması dikkatinizi çekiyor mu sizin de? Benim çekiyor. Çünkü gitgide obeziteye doğru yol almaya başlıyoruz. Çikolata ve gofret reklamlarının cazibesi işin ciddiyetini daha da arttırıyor. Mesela haşlanmış ve paketlenmiş yiyecekler içinde aynı fikirdeyim. Onlar da katkı maddesi içeren reklamlar. Sağlıklı görünen, sağlıksız yiyecekler.

Deterjan reklamları için bir şey diyemiyorum. Şampuan reklamları ise o kadarda dolgunlaştırmıyor . Aslında hepsinin ortak noktası satış yapmak değil mi? Algıda seçicilik yaparak satış yapmak.
Bir reklam da önemli olan o dönem ki eksikleri bilip oradan yola çıkarak satış yapmayı başarabilmek. Ayrıca diğer markalarla rekabete girebilmek.(aynı sektör).

Hele de o alttan hızla yazı geçmiyor mu? Günde en az 4-5 porsiyon meyve tüketiniz yazısının hızlı geçmesi. İnternet reklamların da tam bir yazıyı okuyacakken önümüze düşmesi ve onu kapamaya çalışırken geçen zaman.

En tehlikelisi antidepresan reklamının olması sonuçta ilaç ve bilmeden alabilir insanlar, (Vitamin reklamları da dahil).Ben reklamları kötümsemiyorum fakat eskileri(eski reklamlar) gibi de yok. Üniversitede reklam dersimiz vardı önceki reklamların günümüzdeki reklamlara göre daha az zararlı olduğunun farkına varmıştık.

 Eskilere örnek olarak;

İzocam,


Kovalı soba,


Sümerbank,


Osmanlı bankası,(Osmanlının değildi tabi yabancı sermaye, ilk millli bankamız Türkiye İş Bankası)


Mintax,


Pe-re-ja kolonyası,


Singer dikiş makinesi.

Tabi o zaman da çikolata reklamı vardı fakat bu kadar çeşit olmadığı için zarar daha azdı.


Reklamlar  tabiî ki olsun, onlar olmasa olmaz ama en azından sağlığı çok etkilemeyen ürünler olsa daha iyi olur. Onlar olmasa ekonomi ye katkı sağlayamayız.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum