TÜRKLER YUNAN ADALARINDA KENDİLERİNİ EVLERİNDE GİBİ HİSSEDİYORLAR

“Turizm, iki ulusu yakınlaştırmanın bir yolu, diğerini tanımak ve anlamaktır. Önemli kültürel ve sosyal bir harekettir, barıştır. İş birliğidir, paylaşmaktır ve dayanışmadır. Her birinin kendine özgü özellikleri olduğu için farklı destinasyonlar arasında karşılaştırma yapmak yanlıştır.” diyen Sakız Kiralık Daireler, Odalar ve Turistik Eşyalı Evler Derneği Başkanı Giorgos Mylonadis;

TÜRKLER YUNAN ADALARINDA KENDİLERİNİ EVLERİNDE GİBİ HİSSEDİYORLAR
16 Aralık 2024 - 18:05

Fulya OMAÇ
Türkiye’nin en büyük turizm platformlarından biri olan TTI İzmir "Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi  bu yıl da dünyanın dört bir yanından gelen turizm sektörü aktörlerini ziyaretçileriyle Fuarİzmir'de buluşturdu. 

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı himayesinde, İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, TÜRSAB desteği ile, İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık A.Ş. iş birliğinde düzenlenen18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi’nde yerli ve yabancı turizm sektörü temsilcileri destinasyonlarının sahip olduğu doğal, kültürel, tarihi ve gastronomik değerlerini tanıtıp, yeni işbirliği anlaşmaları imzaladı.

TURİZMİN YOL HARİTASI İZMİR’DE ÇİZİLDİ
Turizm sektörünün 2025’in startını verdiği TTI İzmir Fuarı’nda; aralarında Almanya, Venezuela, Sırbistan, Bosna Hersek, Yunanistan gibi ülkelerden ve Türkiye’nin dört bir yanındaki şehirlerden katılımcı yer aldı. Bakanlıklar, valilikler, belediyeler, odalar ve sivil toplum kuruluşları, seyahat acenteleri, tur operatörleri, turizm büroları, oteller ve konaklama tesisleri, havayolu ve turizm taşımacılığı şirketleri, turizm teknolojisi ve yazılımı firmaları ile sektörden birçok katılımcı kurum fuardaydı.

Fuarda şehirler kendi kültürlerini ve turizm faaliyetlerini tanıtma fırsatı bulurken oteller,
acenteler, turizm sektöründe faaliyet gösteren her türlü katılımcı, profesyonel ziyaretçilerle buluşup iş anlaşmaları yaptı. Turizm sektörünün 2025 yılı yol haritasının belirlenmesinde etkin rolü olan TTI İzmir kapsamında sunulan yatırım fırsatlarının yanı sıra turizmle ilgili birçok konunun ele alındığı söyleşiler de düzenlendi. Fuarda, Türk Hava Yollarız sponsorluğunda 38 ülkeden 90 sektör profesyoneli de şirketler arası görüşmelerde bulunarak iş birliği anlaşmalarına imza attı. 

CHİOS, TURİZM POTANSİYELLERİNİ TANITTI
Ülke ve bölge turizmine önemli katkılar sunan ve turizm sektörünün profesyonellerini İzmir’de bir araya getiren 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi’ne her yıl olduğu gibi bu yıl da katılan Çeşme ve karşı kıyı Chios / Sakız Adası standları yine fuarın en gözde ve en ilgi çekenleri arasındaydı,

Yunanistan'ın beşinci büyük adası Sakız, fuar boyunca turizm potansiyellerini tanıtırken, misafirlerine adaya özgü lezzetlerini de ikram etti. Sakız Adası standında otelciler derneği temsilcileri, turizm ve acenteler birliği üyeleri yer alırken, fuar ziyaretçileri dağıtılan broşürler ve düzenlenen etkinliklerle Sakız Adası’na davet edildi. Direkt gemi bağlantıları ve kapıda vize uygulaması nedeniyle sıklıklaz gittikleri ve diğer turistlere oranla iyi harcama yapmaları nedeniyle adalarda baş tacı olan Türklerin, kendi adalarına daha fazla gelmesi için tanıtım yapan Yunanlı turizmciler, 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi’nden adalarına mutlu döndü. 

MYLONADİS: FUAR BİZİM İÇİN OLDUKÇA VERİMLİ GEÇTİ
Sakız Kiralık Daireler, Odalar ve Turistik Eşyalı Evler Derneği Başkanı Giorgos Mylonadis verdiği özel demeçte fuar boyunca adanın Türk turizm pazarındaki itibarını tanıtmak ve güçlendirmek için çalışmalarını sürdürdüğünü belirterek şunları söyledi:

“Her yıl olduğu gibi bu yıl da fuara heyecanla katıldık. İzmir’de olduğumuz her zaman bir dost, bir kardeş yanına geldiğimizi çok yakından hissediyoruz, bu kez yine fuarda bu hislerle yer aldık. Sakız Adası, Türkiye pazarında iyi bilinmesine rağmen fuarda Türkiye'nin dört bir yanından gelen hem bireysel ziyaretçilerin hem de turizm acentelerinin özel ilgisini çekti. Profesyoneller eşsiz yerel lezzetlerimizi tatma fırsatı bulurken, düzenlenen B2B
toplantılarla da Avrupa, Asya ve Amerika'daki seyahat acentelerine adamızı tanıtma imkanı bulduk ve tur operatörleri ile yeni iş ortaklıkları oluşturduk. Ayrıca ikili iş ortaklıklarımızın daha da geliştirilmesi amacıyla İzmirli acenteler başta olmak üzere Türkiye’den birçok turizm acentesiyle görüşmeler yaptık. Türk turizm pazarına açılma ve diğer ülkelerden gelen turizm acenteleriyle de yakınlaşma fırsatıc vermesi açısından fuar bizim için oldukça verimli geçti.” 

YUNANLILARI VE TÜRKLERİ YAKINLAŞTIRMANIN HAYATİ BİR YOLU
Fuar’ın güzel geçtiğini ancak Çeşme Turistik Otelciler Derneği Başkanı Orhan Belge'nin Fuar'da verdiği bir röportajı okuduklarını ve konuyla ilgili kendi bakış açılarını aktarmak istediklerini söyleyen Başkan Mylonadis, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Sayın Belge bu röportajda Yunan adalarına gelen Türk akınının yoğunluğu ve karşılaştırmalar hakkında bazı açıklamalarda bulunmuş. Özellikle ‘Yunan adalarını Çeşme ile karşılaştıranlar yanıldığını anladılar. Gelecek yıl daha iyi anlayacaklar. Çeşme farklı bir destinasyon. Havası farklı, suyu farklı, gastronomisi farklı. Yunan adalarına gidenlere bir şey söylemiyoruz. Gideceksiniz ama lütfen Çeşme ile karşılaştırmayın. Tesislerimiz Yunan adalarından çok daha iyi. Yunan adalarının 2025'te devam edeceğini sanmıyorum. Çünkü insanlar gördü. Çeşme'de verdiğimiz hizmeti İzmir'de ve Türkiye'de kimse vermiyor demiştir. Sayın Orhan Belge Eylül ayında da "Artık Yunan adalarına gidenlerin bir  daha gitmemeye karar verdiklerini biliyoruz’ demişti.”

1,3 MİLYON’DAN FAZLA TÜRK, YUNANİSTAN'I ZİYARET ETTİ
“Resmi istatistiklere göre 2024 boyunca 1,3 milyondan fazla Türk, Yunanistan'ı ziyaret etti ve 2022'ye kıyasla 2023'te Türkiye'yi ziyaret eden Yunanlıların (686.000) sayısında yüzde 20'lik bir artış oldu. Kuzey Ege Emniyet Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre, Kapı Vizesi’nin yürürlüğe girdiği tarihten 31 Ağustos'a kadar Türkiye'den adalara 254 bin 213'ü Türk olmak üzere toplam 372 bin 495 turist geldi. Bu süreçte adamız 89 bin 456 Türk turisti ağırladı. Kapı Vizesi’nin başladığı Nisan - Kasım ayları arasında ise 104 bin 733 Türk turist Ekspres Vize yani Kapı Vizesi’yle Yunan adalarına seyahat
etti. Yunanistan ve Türkiye, geçmişleri paylaşan iki komşu ülke. Bizler dostuz, komşuyuz, kültürlerimiz arasında çok ortak nokta var. Yaklaşık 15 yıldır her iki taraftan, özellikle de Yunan adalarından Türkiye'ye ve tam tersi yönde karşılıklı turist değişimi yaşanıyor. Bu, her iki ülkeden insanlara düşüncelerini paylaşarak birbirlerini daha iyi tanıma, birbirlerinin geleneklerini öğrenme şansı verdi. Seyahatleri kolaylaştırmak, iki ülkenin insanlarının önemli bir yüzdesini yakınlaştırmak için çok önemliydi.”

KENDİLERİNİ EVLERİNDE GİBİ HİSSEDİYORLAR
Sakız Adası'nın yatak kapasitesinin büyük bir kısmını temsil eden Sakız Kiralık Daireler, Odalar ve Turistik Mobilyalı Evler Derneği'nin Başkanı olarak, Türkiye'nin farklı yerlerinden gelen misafirlerle uzun süreli dostluklar edindiğini ve birçoğunun yıl boyunca tekrar tekrar geldiğini ifade eden Mylonadis, “Bazen ilk kez gelen misafirlerin bazıları check-in sırasında Türk tatlıları ve nazar boncuğu gibi hediyeler getiriyor. Çeşme'de, Sakız'da birçok kez kalmış ve tekrar tekrar geliyor. Genel olarak bunun nedeni nedir? Birçok nedenden dolayı ama dedikleri gibi en önemlisi kendilerini evlerinde gibi hissetmeleri. Bu his, Yunan adalarını ziyaret eden çoğu Türk için geneldir. Çünkü Yunan profesyonelleri onları en iyi şekilde karşılar ve kalışlarını mümkün olduğunca keyifli hale getirmeye
çalışır, tıpkı dünyanın dört bir yanından gelen Yunan ve yabancı turistlere yaptıkları gibi. Başka bir deyişle, onlara sunulan misafirperverlik. Diğer nedenler ise her adanın özgünlüğü, her destinasyonun doğal ortamını koruması, ilgi çekici yerlerin çokluğu, doğal plajlar, yemek kalitesi, makul fiyatlar vb. Her birinin kendine özgü özellikleri olduğu için farklı destinasyonlar arasında karşılaştırma yapmak yanlıştır.” dedi.

TURİZM PROFESYONELLERİ OLARAK SAYGI DUYMALIYIZ
İnsanların uzun yıllardır seyahat etme ve dünyanın dört bir yanındaki yeni yerleri keşfetme arzusu olduğuna dikkat çeken Mylonadis, sözlerine şöyle devam etti:

“Biz turizm profesyonelleri olarak buna saygı duymalı ve özellikle kendimiz de seyahat ettiğimiz yerlerde yönlendirmekten kaçınmalıyız. Gelecekteki tatillerini nerede planlamak istediklerine kendilerinin karar vermesine izin verin. Her destinasyonda kiralık çeşitli oteller, odalar, daireler ve villalar vardır. Her potansiyel müşteri yorumları, puanları ve her birinin sunduğu hizmetleri okuyarak nerede kalacağını dikkatlice seçebilir. Aynısı restoranlar, araba kiralama, taksi vb. gibi kendilerine sunulan diğer hizmetler için de geçerlidir. Her potansiyel turistin nihai destinasyonu seçmeden önce tatillerini istediği şekilde planlayabilmesi için tüm dijital araçlar mevcuttur.”

TURİZM İŞ BİRLİĞİDİR, PAYLAŞMAKTIR, DAYANIŞMADIR
“Sonuç olarak turizmin, iki ulusu yakınlaştırmanın bir yolu olduğunun altını çizen Mylonadis, sözlerini şöyle noktaladı:

“Turizm diğerini tanımak ve anlamaktır. Önemli kültürel ve sosyal bir harekettir, barıştır. İş birliğidir, paylaşmaktır, dayanışmadır. Turizmcinin hedefi sadece para kazanmaktan ibaret değildir. Asıl hedefi hizmet verdiği insanları mutlu etmektir. Turizmci mutlu misafirlerini çoğaltarak kazanır. Bizler de tüm misafirlerimizi yürekten sevgiyle, dürüst hizmet anlayışıyla, güler yüzle ve içtenlikle karşılar, rahat etmeleri için çabalar, tüm misafirperverliğimizle ağırlarız. Türk ziyaretçilerimizin Sakız’dan çok
memnun kaldıklarını görüyoruz. Her yıl ziyaret sayısının artması bu memnuniyeti kanıtlıyor. Turizm ülkelerimizin insanları arasında bir bağ oluşturur ve bunu korumamız gerekir.”




FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum