Türk Sineması'nda makyaj ve aksesuarların yolculuğu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı ve Türker İnanoğlu Vakfı (TÜRVAK), Türk Sineması’nın 100. yılı münasebetiyle, “Türk Sineması’nda Makyaj ve Aksesuarın 100 Yıllık Yolculuğu” başlıklı bir sergi düzenliyor.

Türk Sineması'nda makyaj ve aksesuarların yolculuğu
08 Kasım 2014 - 08:14

TÜRVAK Sinema-Tiyatro Müzesi’nde 5 Kasım Çarşamba günü açılan sergi, özel arşiv ve koleksiyonlardan bir araya getirilen fotoğraf, belge ve aksesuarlarla, Türk sinemasında makyaj sanatının asırlık serüvenini sinemaseverlerle buluşturuyor.

 

Küratörlüğünü sinema tarihçisi, Araştırmacı-Yazar Burçak Evren’in, danışmanlığını Yrd. Doç. Dr. Sevtap Aytuğ, Makyaj Sanatçısı Corci (Yavuz Birsel), sanat yönetmenleri Türkan Kafadar ve Mustafa Ziya Ülkenciler’in üstlendiği “Türk Sinemasında Makyaj ve Aksesuarın 100 Yıllık Yolculuğu” sergisi, Türk sinemasının ilk makyaj ustalarıyla genç profesyonellerinin yüzyıllık tarih sahnesinde buluşmasına tanıklık ediyor.

 

Sergi, beyazperdede karakter oluşturmanın ilk adımı olan makyajın Türk sinema tarihi içinde izlerini sürerken, Tiyatrocular Dönemi’nden Yeşilçam’a, Yeşilçam’dan günümüze, her bir dönemin estetik anlayışını, sanat ortamını, sosyal, kültürel ve ekonomik yapısıyla teknolojik gelişmelerinin anlaşılmasına yardımcı olmayı hedefliyor.

 

Sergide, 1800’lü yılların makyaj malzeme ve aksesuarları; Muhsin Ertuğrul ve Neyyire Neyir’in yer aldığı “Pertev” kremlerinin reklam ilanları; Drakula İstanbul’da ve Şarlo İstabul’da filmlerinin dekor ve aksesuarları; Talat Artemel’in “Kahveci Güzeli”ndeki büyücü makyajı; Cemal Gonca’nın Türkan Şoray’a uyguladığı ilk yara makyajı denemeleri; Yılmaz Güney’e “Büyük Cellat”, Hale Soygazi’ye “Mahkum” filminde pat kullanılarak uygulanan yaşlandırma makyajları; “Kan” filmi için takılan altın diş protezi ve “Abdülhamit Düşerken” filmi için takılan sakalıyla Tarık Akan’a uygulanan makyajların ilginç ayrıntıları; “Abuzer Kadayıf” filminde Metin Akpınar ve Talat Bulut’un makyaj süreçleri; “Gulyabani”nin plastik makyaj teknolojisini aşama aşama gözler önüne seren maskları; “Cumhuriyet” filminde Atatürk makyajıyla Rutkay Aziz; “Ulak” filminde uygulanan efekt makyajı ve aksesuarlarıyla Cemal Hünal, Yetkin Dikinciler ve Türk sinemasında, başlangıcından bugüne bir çok sanatçının makyajla buluşması yer alıyor.

 

Melodramlardan köy filmlerine, güldürülerden korku filmlerine, tarihî filmlerden fantastik filmlere, kozmetik ve plastik makyajın dünü ve bugününü anlatan “Türk Sinemasında Makyaj ve Aksesuarın 100 Yıllık Yolculuğu” sergisi, 5 Kasım 2014 – 8 Şubat 2015 tarihleri arasında Pazartesi günleri hariç her gün 10:00-18:00 saatleri arasında ziyarete açık olacak.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum