TESİS SEKTÖRÜ YÖNETİCİLERİ İZMİR'DE BİRARAYA GELDİ
Gayrimenkul ve tesis yönetimi sektöründe kurumsal çözümler sunan FCTU, Türkiye Kentsel Tesis Yönetim Derneği (TRKTYD) ile Tesis Yönetimi ve Tedarikçileri Federasyonu (TYTFED) Başkan ve yöneticilerini İzmir’de ağırladı.
FCTU Yönetim Kurulu Başkanı Gülçin Okay ve FCTU Tesis Yönetimleri Genel Müdürü Hüsamettin Yılmaz, Bayraklı’daki mega ofis alanını ziyaret eden TRKTYD Başkanı Suat Sandalcı ve TYTFED Başkanı İbrahim Bozan'a FCTU’nun çalışmaları hakkında detaylı bilgiler verdi.
Sektörde yüzde yüz yerli bir firma olarak büyümeyi sürdürdüklerini belirten Gülçin Okay, yaklaşık bin metrekarelik bir alanda 70 gayrimenkul danışmanı ve 130'a yakın tesis yönetimi personeli olmak üzere; yaklaşık 200 kişilik deneyimli bir ekiple İzmir ve Ege'de hizmet verdiklerini kaydetti.
TESİS YÖNETİM TOPLANTISINDA SEKTÖRÜN NABZI TUTULDU
Heyet, FCTU ziyaretinin ardından, İzmir Ticaret Odası’nda (İZTO) gerçekleştirilen Tesis Yönetim Toplantısı'nda sektör temsilcileriyle bir araya geldi.
İZTO'da Tesis Yönetimi ve tedarikçi hizmetler veren firmaların temsilcilerinin yoğun katılımıyla
gerçekleştirilen toplantının moderatörlüğünü İZTO 49 Gayrimenkul Faaliyetleri Komitesi Başkan Yardımcısı Gülçin Okay yaptı.
Toplantının açılışında konuşan TYTFED Başkanı İbrahim Bozan, İzmir’deki sektörel buluşmanın sektörde itici güç yaratacağına dikkat çekti.
Tesis yönetiminin dünyada 60 yıldan beri uygulandığını; fakat ülkemizde son yıllarda daha çok önem kazandığını dile getiren Bozan, “Sektörün tüm bileşenlerinin buluştuğu bir federasyon olarak, sektörü meslekleştirmek ve lisanslı hale getirerek daha da saygın bir kimliğe kavuşturmak için çalışıyoruz. Altyapı ve diğer birçok hizmeti kapsayan tesis yönetimi tedarikçi şirketlerimizle beraber çok önemli bir istihdam alanı da yaratıyor. Sektör olarak hem mavi yakalı hem de beyaz yakalı insan kaynağına ihtiyacımız var. Tesis yönetiminin daha kurumsal bir yapıya kavuşması için düzenlediğimiz Tesis Yönetim Zirvesine konuk olan Sayın Bakanımız Murat Kurum, bakanlık bünyesinde bir şube müdürlüğü kurmak için söz vermişti ve bu da gerçekleşti. En kısa zamanda kamuoyunu aydınlatma platformu kurup mülkiyet sahiplerinin aldığı gayrimenkuller özellikleri nedir? hangi kurallara bağlılar anlatmamız gerekli. Özellikle aidatlar veya sitenin zayıf ve artı yönleri nelerdir? Bu konularda bilgilendirmelerin yapılması önemli. Bu bilgilendirmeler tesis yöneticilerinin zamanla elini kuvvetlendirecek önemli bir unsur olacaktır” diye konuştu.
TESİS YÖNETİMİ, GELECEĞİN SEKTÖRÜ
Tesis Yönetimini geleceğin sektörü olarak nitelendiren FCTU Tesis Yönetimleri Genel Müdürü Hüsamettin Yılmaz da, sunumunda tesis yönetimi kavramı, kat mülkiyeti kanunu ve tesis yönetiminde profesyonel yaklaşımlar başlıklarında önemli bilgiler paylaştı.
Yılmaz, “Tesis yönetimi denilince akla hemen bina apartman ve siteler geliyor. Bunların yanı sıra; Avm'ler, yurtlar, iş merkezleri, havaalanı, fabrika ve hastane gibi büyük ve kompleks yapıların da profesyonel bir şekilde yönetilmesi gerekiyor. Bir tesisin hangi amaçla kullanılırsa kullanılsın sağlıklı verimli, ekonomik ve sorunsuz bir şekilde yönetilebilmesi için entegre bir tesis yönetimi yapılması şarttır. Bu konuda sektör adına önemli adımlar da atıldı. Çevre Şehircilik Bakanlığı bünyesinde kurulan "Konut Politikaları ve Tesis Yönetim Hizmetleri Şube Müdürlüğü" ile birlikte sektör artık yeni bir standarda kavuşacak” dedi.
UZMANLIK VE KADRO GEREKLİ
Sektörün standartlarının yükselmesi için bundan sonraki süreçte meslek tanımları ve sertifikaların da geçerli olacağını kaydeden Yılmaz şunları söyledi: “Bina ve tesis yönetiminde bilgi, beceri ve yetkinliğin yanı sıra; deneyim de çok önemlidir. Çünkü, tesis yönetiminde birçok mevzuata, kanuna ve niteliğe birden hakim olmak gerekir. Bu iş uzmanlık ve kadro gerektirir. Kat mülkiyeti, medeni kanun, iş güvenliği, çalışanların özlük hakları, muhasebe, alım satım gibi pek çok konuda doğru karar verecek bir sistem kurgulanması gerekiyor. Bizim hedefimiz her zaman yüzde 100 memnuniyetten geçer. Profesyonel yönetimler site aidatlarını yüksek tutuyor gibi bir negatif algı oluşturuluyor. Oysa, site yönetiminin profesyonel bir şekilde yapılması sürdürülebilirlik, yetkinlik, verimlilik ve tasarruf konusunda da mülk sahiplerine faydalı olur. Öngörülemeyen sorunların önüne geçmek için kontrolleri ve bakımları yapıyoruz, önlemler alıyoruz. Böylece, daha yaşanmadan sorunların önüne geçiyor, aşırı maliyetleri de kontrol altında tutmuş oluyoruz”
2 MİLYON KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLIYOR
Sektörün genelini değerlendirerek dernek çalışmaları hakkında bilgi veren Türkiye Kentsel Tesis Yönetim Derneği Başkanı Suat Sandalcı da şu bilgileri paylaştı: “Ülkemizde yer alan binaların 20 milyona yakını apartman ve sitelerdeki toplu konut yaşam alanlarından oluşmaktadır. Ülkemizdeki tesis yönetim firmaları buradaki yaklaşık 5 milyon yaşam alanını yönetmektedir. Bu kapsamda tesis yönetim sektörünün oluşturduğu istihdam rakamı ise 2 milyon kişiye yakındır. Türkiye Kentsel Tesis Yönetim Derneği 2019 yılında kuruldu. 4 yıldır çok sayıda proje, zirve ve çalıştayları da hayata geçirdik. Çalışmalarımız kapsamda 700 sayfalık bir kitap da çıktı. Sektörün standartlarının oluşması, meslek tanımının yapılması meslek tesis yönetim şirketlerinin karneye sahip olması bizim için çok önemli. Bu anlamda Konut Politikaları ve Tesis Yönetim Hizmetleri Şube Müdürlüğü'nün kurulmasıyla birlikte tesis yönetiminin standartlara kavuşması ve denetlenebilmesi konusunda devlet otoritesi de bu konuya eğildi. Ülkemizdeki tesis yönetici şirketleri bir belgeye ve mesleki yeterliliğe sahip olacak. Yani lisanslaşarak bir karneye sahip olacaklar. Yakın zamanda TOBB ile de bir işbirliği yapıp bu konulardaki toplantıları yurt çapında yaymayı da hedefliyoruz”
FACEBOOK YORUMLAR