SATICILAR ÜCRETSİZ EĞİTİMLERLE INFLUENCER'A DÖNÜŞÜYOR
Türkiye'deki 70 milyonu aşkın sosyal medya kullanıcısı günde 10 adet e-ticaret reklam içeriğini izliyor ve buna göre alışveriş yapıyor. E-ticarete başlamayı kolaylaştıran Mağazanolsun, sosyal medya eğitimleriyle satıcıların hedef kitleye sosyal medyaya ulaşmasını ve yüklü miktarda satış yaparak ayda 400 bin TL'ye varan cirolara erişmesini sağlıyor. Sosyal medya eğitimlerinin altın kadar değerli olduğunu söyleyen Mağazanolsun Kurucu Ortağı Ali Işık, “Eğitimleri alan, yapay zekayı da kullanan satıcılar kısa sürede e-ticarette başarı kazanan isimlere dönüşüyor” dedi.

Tekkart'ın mağazası Mağazanolsun kolay e-ticaret sloganı ile 5 yılda binlerce insanın, emekli ve asgari düzeyde geçirdiğini e-ticaret ile tanıştırdı.
Bugün ayda 400 bin TL'ye varan ciro elde etme fırsatı yakalayan satıcılar, bu başarı Mağazanolsun'un 'Ürün, pazar teklifi, kitle analizi dışında' yaklaşımı ile ulaştı.
E-ticaretteki en önemli konuların başında gelen 'Hangi ürünü satacağım' sorusuna 200 bin ürün seçeneği ile yanıt veren Mağazanolsun, böylece e-ticarette kârlılık için 24 ay bulan süreci 'Bizden olsun' modeli ile 3 aya kadar düştü.
Dünya genelinde 5,2 milyar kişi sosyal medyada
Mağazanolsun'un bu saklananların ardındaki satıcıların sosyal medya platformlarını aktif şekilde kullanıyorlar. Bugünkü sosyal medya platformlarının dünyanın en büyük alışveriş merkezi özellikleri yükselmiş durumda.
E-ticaretin dünya çapındaki 6 ürün yelpazesinde aslan payına sahip olan sosyal medya platformları bu noktada yükselişlerini sürdürüyor. Yapılan incelemelere göre 2025 yılı genelinde dünya genelinde 5,24 milyar sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam dünya yüzde 63.9'una denk geliyor.
Platformlara göre kullanıcı yapısı şu şekilde sıralanıyor. Facebook: 3 milyarı aşkın aktif kullanıcı ile en büyük sosyal medya platformu mevcut. Onu 2.5 milyarı aşkın aktif kullanıcı ile YouTube takip ediyor.
Üçüncü sırada ise 2 milyardan fazla kullanıcı ile Instagram mevcutken, onu 1 milyarı aşkın kullanıcı ile TikTok ve 400 milyonu aşkın kullanıcı ile X yani Twitter izliyor.
Onu 10 kullanıcıdan 9'u sosyal medya reklamlarını izliyor
Türkiye'de sosyal medya çok yoğun şekilde kullanılıyor. Yaklaşık 70 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunuyor.
En fazla sayıda kişi 57 milyon 500 bin abone ile sosyal medya platformu YouTube'a sahip. Instagram, 57 milyon 100 bin kullanıcıyla ikinci, TikTok, 37 milyon 700 bin kullanıcıyla üçüncü, Facebook 34 milyonla 4'üncü, X (Twitter) 20 milyon 670 bin kullanıcıyla 5'inci, LinkedIn ise 16 milyon kullanıcıyla 6'ncı sırada yer alıyor. Aynı zamanda Türkiye'de internet kullanımı da oldukça yaygın durumda.
Günün 8 saati aşkın ömrü boyunca Türkiye'de bu zamanda 3 saati aşkın bölümü de sosyal olarak geçiyor. Bu da beraberinde sosyal medya reklamları ile e-ticaretin yükselişini getiriyor. Türkiye'de sosyal medya Günde 10'dan e-ticaret reklamlarını izliyor. Bu rakam 2024 yılında 16-74 yaş grubundaki bireylerde yüzde 88,8 olarak ölçüldü.
Bir başka değişiklikle Türkiye'de internete giren onu 10'unda barındırdığı 9'u mutlaka sosyal medyada e-ticaret reklamlarını izliyor. e-ticaret sektör büyüklüğünün 5 platformunda TL'ye yükseleceği düşünüldüğünde sosyal medyada e-ticaret pazarlaması daha da önemli hale geliyor.
Pazarlamanın yolu sanal alemden yararlanıyorsunuz
Mağazanolsun'un Kurucu Ortağı Ali Işık, e-ticarete başlamak için gereken regülasyonların 15 maddeyi bulduğunu belirtti, satılacak ürün tespitini ve tedarikini organize eden şirket kurulumlarına, e-ticaret sistemleri bir araya getirildikten sonra, SMS ve eposta entegrasyonunu sağlanana kadar tüm mağaza mağazanolsun olarak kendi profesyonel bileşenleriyle ve ücretsiz şekilde dağıttıklarını belirtti.
Maddeler arasında "Pazarlama ve reklam eğitimleri" olduğunu kaydeden Ali Işık, "Günümüzde e-ticarette satış yapabilmenin en önemli ayağını sosyal medya oluşturma. Satıcılar Mağazanolsun'un bunları temin ettiği 200 bin ürünü kategoriyi seçebiliyorlar ama pazarlama yapma yolunu sosyal medyadan alıyor. Öte yandan hangi ürünü kitleye hangi sosyal mecrasında sunacağını de Sosyal olarak sağlıyor" dedi.
Yapay zekayı kullanmayı öğretiyoruz
Türkiye'de çeşitli hedef kitlelerin farklı sosyal medya platformlarında kayıtlı olan Ali Işık, "Türkiye'de 70 milyon sosyal medya kullanıcısı olmak yerine 300 milyonu aşkın da sosyal medya hesabı var. Yani bir kişinin birden fazla platformda hesabı mevcut. Ürün satın almak isteyenler bununla ilgili 2 video izliyorlar. Videolar da bu en büyük platform olan YouTube'da ve Instagram'da takip ediliyor. satacağı ürünü 30 saniye ile 2 dakika arasında kullanarak video depolama ve depolamanın en çok saklanabilen yerde saklanabilir” bilgisi paylaşılıyor.
İletişim bilgileri satışa katlanıyor
Aynı zamanda Instagram'da satıcıların birer etki sahibi olarak ürüne gelen örnekler interaktif şekilde yanıt vermenin satışlarının artış faktörlerinin başında geldiğini kaydeden Ali Işık, “Tüketici ile alışverişi en iyi şekilde olan satıcılar e-ticarette en başarılı ve en kârlı çalışanlar de başında geliyor” dedi.
Hedef kitleye ulaşma başarıyı getiriyor
Pahalı sosyal medyanın piyasasının ortalama 3 saatini aktaran Mağazanolsun Kurucu Ortağı Ali Işık, “Amacımız sadece bir pazaryerini en uygun koşullarla satmak değil. Aynı zamanda ev kadınları, emekliler, asgari ücretle çalışan kişiler ile tüm e-ticaret çalışanlarına yoğun sosyal medya eğitimleri vermek de görevlerimiz arasında.
- Hedef kitlenin farkındalığı
- Hedef kitleye doğru mesajı iletmek
- Ürün videosunu görüntüle
- ürünün tanıtım yazısını yazmak
Yapay zekayı kullanarak pazarlama yapmak temel noktalar oluşturur. Eğitimlerimizle birlikte satıcı adaylarımız sosyal medyada Instagram, TikTok, YouTube ve Facebook'ta daha fazla operasyona ulaşarak doğru uygulamaları şekilde anlatabiliyor ve hedef kitleye ulaşım sayesinde ayda 400 bin TL'ye varan oranlarda ciro elde etme fırsatını yakalıyorlar. Sosyal medyayı kullanan herkes sunmuş olduğumuz hizmet ve verdiğimiz eğitimler sayesinde sıfır bilgiyle ayrılan kazançlar elde edilebilen bir işe sahip oluyorlar.” diye konuştu.
Mağazanolsun Hakkında:
2016 Türkiye'de ve yurt dışında e-ticaret sistemini dijitalleştirmek için Yıldız Teknik Üniversitesi YTÜ Teknokent'te kurulan TekKart'ın yaygınlığı olan Maganolsun, herkes için e-ticaret" sloganıyla 2019 yılında hayata geçti. Firmalara hem girişimcilere kazanç sağlayan kârlı, kalıcı ve güvenli bir alışveriş sistemi oluşturmak üzerine yürüten Mağazanolsun, satıcıların bugüne kadar yüzlerce binlerce dolara ulaşmasını sağladı. 2023 yılında Fornium markası ile İngiltere'de faaliyete başlayan Mağazanolsun, 2025 yılında Amerika ve Avrupa'da daha fazla bilgi için tıklayın: MağazanOlsun.
FACEBOOK YORUMLAR