GIDA FUARINA DAMGA VURAN ETKİNLİK
Güvenilir Ürün Platformu tarafından Gıda Fuarı kapsamında düzenlenen etkinlikte doğru bilinen yanlışlar masaya yatırıldı. Türkiye’nin dört bir yanından seçilen ve kırsal kalkınmaya katkı sağlayan kurumlara ise başarı ödülleri verildi.
11 Eylül 2023 - 16:33
Güvenilir Ürün Platformu tarafından en büyük gıda fuarı Worldfood kapsamında
gerçekleştirilen “Bölgesel Potansiyeli Güçlendirmek: Türkiye "39;nin Kalkınma Yolu”
panelinde doğru bilinen yanlışlar konuşuldu ve etkinlik fuara damgasını vurdu. İHBİR
Başkanı Kazım Taycı ve İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Ahmet Özer’in açılış konuşmaları sonrası Güvenilir Ürün Platformu Başkanı Celal
Toprak moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlikte çikolatada, makarnada ve içecekte
doğru bilinen yanlışlar üzerine konuşmalar yapıldı.
Güvenilir Ürün Platformu Onursal Başkanı ve İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu
Başkan Yardımcısı Ahmet Özer konuşmasında şunları söyledi:
“Mensubu olduğum Güvenilir Ürün Platformu içinde özellikle başkanımız Celal Toprak ve Worldfood yöneticilerine teşekkür ediyorum. İstanbul Ticaret Odası, 700 bin üyesiyle İstanbul’da faaliyet gösteren tüccarlara hizmet veren bir sivil toplum örgütü. 81 komitemizde bütün sektörleri temsil etmekteyiz. Bugün burada yöresel ürün ve üretimle ilgi toplandık.
Günümüz ekonomisinde ölçek en yüksek seviyede rağbet gördüğü bir dönemde
yöresel üretimin ve hane halkı üretiminin ne kadar önemli olduğunu anlatmaya
çalışıyoruz. Ölçek ekonomisi üretimlerinin yani gerek dış kaynaklı alımların gerekse
büyük ölçekli üretimlerin yöresel ve hane halkı üretiminin zayıflamasının bugün
yaşadığımız krizin en büyük sebeplerinden birisi olduğuna inanıyorum. Bu sebeplere
yurt dışından gelen ürünlerin döviz kaybını da ekleyebilirim. Pahalılaşan hayat
neticesinde aile ve bireylerin bir müddet sonra ürünlere ulaşamaması vesilesiyle
hayatlarının zorlaştığını görmekteyiz. İnşallah bu tip toplantılar yöresel üretimlere
destek ve vesile olur. Ülkemizdeki enflasyonun yükselmesine engel olur.”
İHBİR Başkanı Kazım Taycı da konuşmasında; fuar hakkında bilgiler verdi. Taycı, aslında tarihi bir an yaşadıklarını, çünkü Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren Türkiye’de bu kadar büyük bir gıda fuarının düzenlenmediğini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu fuarı düzenleyebilmek için Türkiye’nin bütün gıda STK temsilcileriyle bir araya geldik. TİM çatısı altında bulunan gıda dernekleri federasyonuyla ve daha birçok isimle bir araya geldik. Belirli konularda bir türlü mutabakat sağlayamadığımızı konuştuk. Farklı fuar firmalarıyla birlikte düzenlenmiş parça parça bölük bir halde kaldığını ancak büyük bir fuar haline getiremediğimizi fark ettik” dedi ve şöyle devam etti: “Firma sayımız, ihracatımız, üretimimiz aslında bunun için yeterli. Hem de İstanbul gibi muhteşem tarihi ve güzellikleri olan bir coğrafyada Neden bizim Anuga’mız olmasın, uluslararası bir fuarla İstanbul’u
taçlandıramıyoruz? Diye sorduk kendimize. Omuzlarımızın üzerindeki apoletleri bir
kenara bırakıp kolları sıvadık. Çok büyük bir özveri ve fedakarlıkla geçtiğimiz yıl
25.000 metrekare stant oturumlu alan içerisinde düzenlenmekte olan bu fuar bu yıl
tam 40.800 metrekare üzerinde toplandı. 1160 katılımcı firmamız var. Yurt dışından
gelen yaklaşık 34.000 misafirimiz var. Bunların 800 tanesini VIP misafirimiz olarak
ağırladık. Polonyalı bir firmamız “Bu fuar artık bizim için Anuga kadar önemli, bir
sonraki yıl içi rezervasyonlarımızı yaptırdık. Aynı olumlu dönüşleri Çekya ve
ABD’den katılan firmalarımızdan da aldık.”
Kazım Taycı fuarların ekonomimize olan katkısını şu sözlerle anlattı:
“Kullandığımız fuarcılık tekniğiyle birlikte bu fuar için yapılan hesaplamalara göre bir
milyar Euro gibi muhteşem bir rakam ortaya çıktı. Bu yıl ki beklentimiz fuar sonuna
kadar toplam bir buçuk milyar Euroluk iş bağlantısı. Yurt dışından gelen insanların
otellerimizde, ulaşım araçlarında, restoranlarda, turistik yerlerimizde harcadığı para
da cabası. Böyle bir fuarı birliktelikle bir araya getirdik. Bunun mutluluğunu ve
gururunu yaşıyoruz. İnşallah vatanımıza ve milletimize hayırlı uğurlu olsun.”
Açılış konuşmalarının ardından etkinliğe geçildi. Etkinlikte konuşan Mutlu Makarna
Yönetim Kurulu Üyesi Ali Göymen, “Ana ham maddemiz durum buğdayı. Tarımsal
Organize Projelerini gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Pandemiden sonra birden artan
tüketim, sonrasında da stabil bir tüketim oranıyla devam ettik. Türkiye’de 750 bin
tonluk makarna tüketimi var. Bunun yüzde 15’lik kısmını mutlu makarna tüketicileri
ulaştırıyor. Bütün süreçte, kendi iç sloganımız olan, “İnsana saygılı, Dünyada saygın
bir marka olma stratejisi ile üretim gerçekleştiriyoruz. Makarna deyince akla İtalya
geliyor. Fakat dünyada, üretimde Türkiye hiçbir şekilde geri kalmış değil. Tam aksine,
aynı çizgide. Biz Türkiye olarak dünyada ihracatta ikinci sıradayız. Tabi burada
Türkiye’nin Avrupa’ya olan bir makarna ihracatında kota var, bu kotayı şu an aşmaya
çalışıyoruz.”
Oğuz Gıda Ceo’su Enes Öner de kendi ülkesinde tanınmayan firmaların, yurt dışına açılma
sının çok zor olduğunun altını çizerek, meyve suyu üretisi olması nedeniyle kendilerine ait meyve bahçelerinin olduğunu vurguladı.
Öner, dıyarıda bulamayacağı çekincesiyle meyve üretiğini ifade ederek şöyle konuştu:
"Adana’daki 2. fabrikam püre fabrikası, o meyveleri püre haline getirmeye çalışıyorum. Diğer fabrikamda da paketliyorum. Bunu neden yapıyorum: Dışarıdan bir bağımlılığı engellemek için, her sürecini birebir kontrol edebilmek için, maliyet dengesini kontrol altında tutabilmek için. Biz Türkiye olarak her şeye çabuk uyum sağlıyoruz, o zaman zorluklara adapte olmaktan ziyade, bence büyümeye de adapte olmak lazım. Daha büyük oyuncularla rekabet etmeye hızlı uyum sağlamamız lazım. Çalışmadan, gitmeden, yapmadan olmuyor.”
Panel sonunda Güvenilir Ürün Platformu tarafından gıda sektörüne, kırsal
kalkınmaya ve tüketici farkındalığına katkı sağlayan kurum ve kuruluşlara teşekkür
sertifikası verildi.
Başarı sertifikası alan kuruuluşlar şunlar:
Aydın Ticaret Borsası
Gaziantep Ticaret Borsası
Gemlik Ticaret Borsası
İstanbul Ticaret Borsası
Muratbey Peynir
Yayla Agro
Seyidoğlu Gıda
Aktaşlar Lezzet Grubu
Baklavacı Mehmet Yıldırım
Fit Fatih-Fatih Belediyesi
Eksun Gıda -Sinangil
Happy Center Marketler Zinciri
Türkiye Gıda İşverenleri Sendikası
gerçekleştirilen “Bölgesel Potansiyeli Güçlendirmek: Türkiye "39;nin Kalkınma Yolu”
panelinde doğru bilinen yanlışlar konuşuldu ve etkinlik fuara damgasını vurdu. İHBİR
Başkanı Kazım Taycı ve İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Ahmet Özer’in açılış konuşmaları sonrası Güvenilir Ürün Platformu Başkanı Celal
Toprak moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlikte çikolatada, makarnada ve içecekte
doğru bilinen yanlışlar üzerine konuşmalar yapıldı.
Güvenilir Ürün Platformu Onursal Başkanı ve İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu
Başkan Yardımcısı Ahmet Özer konuşmasında şunları söyledi:
“Mensubu olduğum Güvenilir Ürün Platformu içinde özellikle başkanımız Celal Toprak ve Worldfood yöneticilerine teşekkür ediyorum. İstanbul Ticaret Odası, 700 bin üyesiyle İstanbul’da faaliyet gösteren tüccarlara hizmet veren bir sivil toplum örgütü. 81 komitemizde bütün sektörleri temsil etmekteyiz. Bugün burada yöresel ürün ve üretimle ilgi toplandık.
Günümüz ekonomisinde ölçek en yüksek seviyede rağbet gördüğü bir dönemde
yöresel üretimin ve hane halkı üretiminin ne kadar önemli olduğunu anlatmaya
çalışıyoruz. Ölçek ekonomisi üretimlerinin yani gerek dış kaynaklı alımların gerekse
büyük ölçekli üretimlerin yöresel ve hane halkı üretiminin zayıflamasının bugün
yaşadığımız krizin en büyük sebeplerinden birisi olduğuna inanıyorum. Bu sebeplere
yurt dışından gelen ürünlerin döviz kaybını da ekleyebilirim. Pahalılaşan hayat
neticesinde aile ve bireylerin bir müddet sonra ürünlere ulaşamaması vesilesiyle
hayatlarının zorlaştığını görmekteyiz. İnşallah bu tip toplantılar yöresel üretimlere
destek ve vesile olur. Ülkemizdeki enflasyonun yükselmesine engel olur.”
İHBİR Başkanı Kazım Taycı da konuşmasında; fuar hakkında bilgiler verdi. Taycı, aslında tarihi bir an yaşadıklarını, çünkü Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren Türkiye’de bu kadar büyük bir gıda fuarının düzenlenmediğini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu fuarı düzenleyebilmek için Türkiye’nin bütün gıda STK temsilcileriyle bir araya geldik. TİM çatısı altında bulunan gıda dernekleri federasyonuyla ve daha birçok isimle bir araya geldik. Belirli konularda bir türlü mutabakat sağlayamadığımızı konuştuk. Farklı fuar firmalarıyla birlikte düzenlenmiş parça parça bölük bir halde kaldığını ancak büyük bir fuar haline getiremediğimizi fark ettik” dedi ve şöyle devam etti: “Firma sayımız, ihracatımız, üretimimiz aslında bunun için yeterli. Hem de İstanbul gibi muhteşem tarihi ve güzellikleri olan bir coğrafyada Neden bizim Anuga’mız olmasın, uluslararası bir fuarla İstanbul’u
taçlandıramıyoruz? Diye sorduk kendimize. Omuzlarımızın üzerindeki apoletleri bir
kenara bırakıp kolları sıvadık. Çok büyük bir özveri ve fedakarlıkla geçtiğimiz yıl
25.000 metrekare stant oturumlu alan içerisinde düzenlenmekte olan bu fuar bu yıl
tam 40.800 metrekare üzerinde toplandı. 1160 katılımcı firmamız var. Yurt dışından
gelen yaklaşık 34.000 misafirimiz var. Bunların 800 tanesini VIP misafirimiz olarak
ağırladık. Polonyalı bir firmamız “Bu fuar artık bizim için Anuga kadar önemli, bir
sonraki yıl içi rezervasyonlarımızı yaptırdık. Aynı olumlu dönüşleri Çekya ve
ABD’den katılan firmalarımızdan da aldık.”
Kazım Taycı fuarların ekonomimize olan katkısını şu sözlerle anlattı:
“Kullandığımız fuarcılık tekniğiyle birlikte bu fuar için yapılan hesaplamalara göre bir
milyar Euro gibi muhteşem bir rakam ortaya çıktı. Bu yıl ki beklentimiz fuar sonuna
kadar toplam bir buçuk milyar Euroluk iş bağlantısı. Yurt dışından gelen insanların
otellerimizde, ulaşım araçlarında, restoranlarda, turistik yerlerimizde harcadığı para
da cabası. Böyle bir fuarı birliktelikle bir araya getirdik. Bunun mutluluğunu ve
gururunu yaşıyoruz. İnşallah vatanımıza ve milletimize hayırlı uğurlu olsun.”
Açılış konuşmalarının ardından etkinliğe geçildi. Etkinlikte konuşan Mutlu Makarna
Yönetim Kurulu Üyesi Ali Göymen, “Ana ham maddemiz durum buğdayı. Tarımsal
Organize Projelerini gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Pandemiden sonra birden artan
tüketim, sonrasında da stabil bir tüketim oranıyla devam ettik. Türkiye’de 750 bin
tonluk makarna tüketimi var. Bunun yüzde 15’lik kısmını mutlu makarna tüketicileri
ulaştırıyor. Bütün süreçte, kendi iç sloganımız olan, “İnsana saygılı, Dünyada saygın
bir marka olma stratejisi ile üretim gerçekleştiriyoruz. Makarna deyince akla İtalya
geliyor. Fakat dünyada, üretimde Türkiye hiçbir şekilde geri kalmış değil. Tam aksine,
aynı çizgide. Biz Türkiye olarak dünyada ihracatta ikinci sıradayız. Tabi burada
Türkiye’nin Avrupa’ya olan bir makarna ihracatında kota var, bu kotayı şu an aşmaya
çalışıyoruz.”
Oğuz Gıda Ceo’su Enes Öner de kendi ülkesinde tanınmayan firmaların, yurt dışına açılma
sının çok zor olduğunun altını çizerek, meyve suyu üretisi olması nedeniyle kendilerine ait meyve bahçelerinin olduğunu vurguladı.
Öner, dıyarıda bulamayacağı çekincesiyle meyve üretiğini ifade ederek şöyle konuştu:
"Adana’daki 2. fabrikam püre fabrikası, o meyveleri püre haline getirmeye çalışıyorum. Diğer fabrikamda da paketliyorum. Bunu neden yapıyorum: Dışarıdan bir bağımlılığı engellemek için, her sürecini birebir kontrol edebilmek için, maliyet dengesini kontrol altında tutabilmek için. Biz Türkiye olarak her şeye çabuk uyum sağlıyoruz, o zaman zorluklara adapte olmaktan ziyade, bence büyümeye de adapte olmak lazım. Daha büyük oyuncularla rekabet etmeye hızlı uyum sağlamamız lazım. Çalışmadan, gitmeden, yapmadan olmuyor.”
Panel sonunda Güvenilir Ürün Platformu tarafından gıda sektörüne, kırsal
kalkınmaya ve tüketici farkındalığına katkı sağlayan kurum ve kuruluşlara teşekkür
sertifikası verildi.
Başarı sertifikası alan kuruuluşlar şunlar:
Aydın Ticaret Borsası
Gaziantep Ticaret Borsası
Gemlik Ticaret Borsası
İstanbul Ticaret Borsası
Muratbey Peynir
Yayla Agro
Seyidoğlu Gıda
Aktaşlar Lezzet Grubu
Baklavacı Mehmet Yıldırım
Fit Fatih-Fatih Belediyesi
Eksun Gıda -Sinangil
Happy Center Marketler Zinciri
Türkiye Gıda İşverenleri Sendikası
FACEBOOK YORUMLAR