FINTECH ISTANBUL B2B CONNECT SUMMIT'TE TÜRKKEP'E YOĞUN İLGİ
Oniki tarafından düzenlenen Fintech Istanbul B2B Connect Summit’e katılan TÜRKKEP Genel Müdürü Olcay Yıldız, “Kayıtlı Elektronik Posta: Türkiye’nin İlk Blockchain Uygulaması” konulu bir konuşma yaptı. TÜRKKEP’in fintech sektöründe güvenilir üçüncü taraf iş ortağı olduğuna vurgu yapan Yıldız, finans ve teknoloji alanında sağlayabilecekleri avantajlar hakkında sektör katılımcılarını bilgilendirdi.
Başarılı teknoloji girişimlerinden biri olan Oniki tarafından düzenlenen Fintech Istanbul B2B Connect Summit, yoğun katılımla gerçekleştirildi.
Wyndham Grand İstanbul Levent’te düzenlenen etkinliğe katılan TÜRKKEP Genel Müdürü Olcay Yıldız, “Türkiye’nin İlk Blockchain Uygulaması” konulu bir konuşma yaptı. Kayıtlı Elektronik Posta’nın (KEP) Türkiye’nin ilk blockchain uygulaması olduğunu söyleyen Olcay Yıldız, KEP’in kullanıcılarına sunduğu avantajlar hakkında detaylı bilgiler verdi.
Konuşmasında TÜRKKEP’in fintech sektöründe güvenilir üçüncü taraf iş ortağı olduğuna vurgu yapan Yıldız, finans ve teknoloji alanında sağlayabilecekleri yeni imkânlar hakkında sektör katılımcılarını bilgilendirdi.
YILDIZ: “BİRÇOK KURUM VE KURULUŞ RESMİ İLETİŞİMDE KEP’İ TERCİH EDİYOR”
Etkinlikte konuşan TÜRKKEP Genel Müdürü Olcay Yıldız şunları söyledi:
“Sizlere bugün Türkiye’nin ilk blockchain uygulamasından bahsedeceğim. İlk blockchain yani ‘güven zinciri’ uygulaması olan KEP, ülkemizde bundan 10 yıl önce hayata geçmiştir. TÜRKKEP de o tarihte lisans alan ve o günden bu yana aralıksız hizmet veren bir güven kurumudur. KEP derken; bir güven zinciri olarak iletilerde bir araya gelen 5 farklı taraftan bahsediyoruz. Bunlar; iki imzalayan taraf, iki elektronik imza (e-İmza) sağlayan taraf ve bir de zaman damgası sağlayan taraftır. KEP böylesine güvenli dağıtık bir sistem olduğu için Türkiye’de kullanılagelen bir yapıdır. KEP aynı zamanda kapalı devre bir sistemdir. KEP göndermek için karşı tarafın da KEP adresi olması gerekir. En büyük özelliklerinden biri ise iletilen bir gönderinin karşı tarafa ulaştığı garanti edilir. İleti okunmasa dahi 24 saat içerisinde yasal olarak okundu kabul edilir. KEP üzerinden yapılan gönderiler tıpkı noter kanalıyla yapılan gönderiler gibi yasal geçerliliğe sahiptir. İletiler, mahkemelerde hukuki delil niteliği taşır. KEP, tüm bu özellikleri ve güvenli iletişim imkânı sağlaması nedeniyle Türkiye’de birçok kurum ve kuruluş tarafından yoğun şekilde kullanılıyor. ”
“1 MİLYONU AŞKIN MÜŞTERİMİZE HİZMET VERİYORUZ”
KEP’in Türkiye’deki kullanımının her geçen gün arttığına dikkat çeken Yıldız, “Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Merkez Bankası, Ticaret Bakanlığı ve Adalet Bakanlığı gibi birçok kurum resmi iletişimlerini KEP üzerinden yapıyor. Örneğin Ticaret Bakanlığı ile yaptığımız çalışma çerçevesinde yurt dışı konsolosluklardaki tüm ataşeliklerin bir KEP adresi bulunuyor. Sanayi ticaret odaları ve organize sanayi bölgeleri meslek grupları da resmi iletişimde KEP’i tercih ediyor. Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliğinin (TÜRMOB) de TÜRMOBKEP diye bir uygulaması var. Bu uygulamanın altyapısını TÜRKKEP olarak biz sağlıyoruz. Bu sayede mali müşavirlerin her birine birer KEP adresi edindirebiliyorlar. Türkiye’nin önde gelen birçok markası da hem paydaşlarıyla hem de çalışanlarıyla resmi iletişimini KEP ve e-İmza ile yapıyor. Ücret bordroları, ihtarlar, ihbarlar, bilgilendirme yazıları gibi birçok işlemi KEP’le gerçekleştiriyorlar. Yine ülkemizin önde gelen e-ticaret platformlarında faaliyet gerçekleştirmek isteyen satıcılardan da KEP adresi edinmeleri isteniyor. Çünkü fatura itirazı, tüketici hakem heyetleri bildirimleri KEP sayesinde kolayca yapılabiliyor.
KEP kullanımı vatandaşlarımız tarafından da yoğun şekilde tercih ediliyor. Bunun getirdiği pek çok avantaj var. Örneğin son dönemde vatandaşlar, bir mülkü kiraladıklarında karşı taraftan kira kontratıyla beraber bir KEP adresi istiyorlar. Sözleşmeyle ilgili her türlü bildirimi KEP üzerinden yapıyorlar. Normalde sözleşme sorunu yaşadığınızda gönderiyi noterden yapmak zorundasınız. Bu fiziksel bir işlem. Tek bir bildirim için en azından 600-700 TL para harcamanız gerekiyor. KEP kullanarak bu işlemi yüzde 100 dijital ortamda kolayca yapabiliyorsunuz ve bu işlemi sadece 7 TL maliyetle gerçekleştirebiliyorsunuz. Kâğıt, kargo, baskı, toner, arşiv gibi masrafları da tamamen ortadan kaldırabiliyorsunuz. Dolayısıyla KEP adreslerinin sayısı çok ciddi oranda arttı. Şu an ülkemizde KEP adresi sayısı 1,5 milyona dayanmış durumda. Biz de TÜRKKEP olarak 2008 yılından bu yana sektörün içerisindeyiz. KEP sisteminin, mevzuatının, teknolojisinin ve altyapısının oturmasında da ciddi emek harcamış durumdayız. Hizmet verdiğimiz kurumsal ve bireysel 1 milyonu aşkın müşterimiz var. Sahada 68 ilde 150 kadar başvuru merkezimiz bulunuyor. Bu merkezlerimiz fiziksel olarak işlem yapabiliyor ve müşterilerimize destek verebiliyor. Tüm bunlarla birlikte 130’dan fazla çalışanımız, yerinde AR-GE merkezimiz, 200’den fazla da iş ortağımız ve entegrasyonumuz var. Tüm gücümüzle ülkemizin dijital dönüşümüne katkı sağlamaya devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
“KİMLİK DOĞRULAMA ALANINDA ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ”
TÜRKKEP’in fintech sektörüne sağlayacağı avantajlar hakkında bilgiler veren Olcay Yıldız, “Customer onboarding – müşteri edinimi”, “Know Your Business - Kurumsal Müşteri Tanıma” veya müşteri yaşam döngüsünün yönetilmesi için KEP, e-İmza ve e-Kimlik çözümleri gerçekten önemli bir çerçeve yaratıyor. Fintechlerle sahada yaptığımız konuşmalarda yurt dışına para gönderen veya ödeme yapan firmalar diyorlar ki “Çipli kimlik kartıyla sahada kimlik doğrulamasını dijital olarak çok daha hızlı ve güvenli yapmak, MASAK gerekliliklerine uymak daha kolaylaşıyor. Yarın bir gün yaşanacak riskleri ortadan kaldırıyor.’ Ödeme şirketleriyle görüştüğümüzde üye iş yerleriyle ödemeler noktasında bir sorun yaşanması durumunda sürecin KEP ve e-İmza ile yönetilmesinin getireceği avantajları anlatıyoruz. Bazı firmalarla arşivlemenin dijital ortamda yapılması konusunu görüşüyoruz. Örneğin bizim e-Saklama hizmetimiz var. KEP delillerini burada değişmezlik garantili olarak yasal çerçevede uzun yıllar saklayabiliyoruz. E-Kimlik tarafındaki çözümlerimizle de güven zinciriyle erişim kontrolü ve erişim kaydı yapıyoruz. Son dönemlerde birçok kurumda kimlik erişim cihazı kullanılıyor. Bu cihaza çipli kimlik kartınızı taktığınız zaman kimlik doğrulamanızı yapabiliyorsunuz. Örneğin tapuda doğrulamalar bu cihaz üzerinden yapılıyor. Yine Bayrampaşa Belediyesinde pilot uygulama olarak evlilik başvurularında kimlik doğrulamaları da bu yöntemle gerçekleştiriliyor. Böylece sahte kimlikle evliliklerin önüne geçiliyor. Bu cihazda çipli kimlik kartının üzerine veri yazabiliyorsunuz. Örneğin kimliğinize e-İmza eklettirebiliyorsunuz. Bu cihazı tablet veya bilgisayar ile entegre ederek sahada müşteri kazanımı yapabiliyorsunuz. Biz TÜRKKEP olarak bu konularda da yoğun şekilde faaliyet gösteriyoruz. Bu konularda süreç geliştirmek isteyen bütün fintechleri TÜRKKEP ile iletişim kurmaya davet ediyoruz” diye konuştu.
FACEBOOK YORUMLAR