ERSOY: "ORDU ÜNİVERSİTESİ'NİN GİDERLERİNDE ARTIŞ VAR"

HDP İstanbul Milletvekili Oya Ersoy, Ordu Üniversitesi’nin Ordu 2021 Yılı Sayıştay Düzenlilik Denetim Raporuna göre personel giderleri ile cari transfer giderlerinde artış olduğuna dikkat çekti.

ERSOY: "ORDU ÜNİVERSİTESİ'NİN GİDERLERİNDE ARTIŞ VAR"
09 Ekim 2022 - 20:48 - Güncelleme: 09 Ekim 2022 - 20:55
 HDP İstanbul Milletvekili Oya Ersoy, Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in cevaplandırması için TBMM’ye soru önergesi verdi.  Ersoy önergesinde, “bütçe başlangıç ödenekleri ile harcama tutarları dikkate alındığında bütçe başlangıç ödeneğini %16,20 oranında aşıldığı görülmüştür. Bu oran personel giderlerinde %17,31, sosyal güvenlik kurumlarına devlet primi giderlerinde %17,68, mal ve hizmet alım giderlerinde %76,81 cari transfer giderlerinde %11,27 oranında artış, sermaye giderlerinde ise %24,86 oranında azalış olarak gerçekleştiği yönündedir”dedi.
Oya Ersoy ayrıca, üniversitede Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu destekleri, Erasmus Değişim Programı, Mevlâna Değişim Programı, Farabi Değişim Programı, Avrupa Birliği hibe işlemleri olmak üzere 2021 yılı için toplam 4.043.509,87 TL, bütçe dışı kaynak kullanılmış olduğunu ifade etti.
                    
HDP İstanbul Milletvekili  Oya Ersoy MEB Mahmut Özer’in cevaplamasını istediği sorularla ilgil verdiği önerge şöyle:


TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer tarafından Anayasa’nın 98’inci ve TBMM iç tüzüğünün 96 ve 99’uncu maddeleri gereğince yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim. 07.10.2022


                                                                                                            Oya ERSOY
                                                                                                            İstanbul Milletvekili

Ordu Üniversitesi merkezi yönetim bütçesi içerisinde yer alan özel bütçeli bir kamu idaresi olmakla birlikte 5018 sayılı Yasa’da tanımlanan bütçe türleri dışında kalan döner sermaye işletmesi bütçesi de kaynakları arasında yer alan bir kurumdur.
Ordu Üniversitesi bünyesinde 12 fakülte, 2 yüksekokul, 3 enstitü, 10 meslek yüksekokulu ve 16 uygulama ve araştırma merkezi bulunmaktadır. Üniversite Cumhuriyet, Akyazı, Ünye, Fatsa, Mesudiye, Ulubey, İkizce ve Akkuş yerleşkelerinde faaliyet göstermektedir.
Üniversite, Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile verilen hazine yardımı ve öz gelirlerini kullanarak giderlerini finanse eden bir kuruluştur. Ordu Üniversitesi 2021 Yılı Sayıştay Düzenlilik Denetim Raporuna göre bütçe başlangıç ödenekleri ile harcama tutarları dikkate alındığında bütçe başlangıç ödeneğini %16,20 oranında aşıldığı görülmüştür. Bu oran personel giderlerinde %17,31, sosyal güvenlik kurumlarına devlet primi giderlerinde %17,68, mal ve hizmet alım giderlerinde %76,81 cari transfer giderlerinde %11,27 oranında artış, sermaye giderlerinde ise %24,86 oranında azalış olarak gerçekleştiği yönündedir.
 Bunun dışında, Üniversitede Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu destekleri, Erasmus Değişim Programı, Mevlâna Değişim Programı, Farabi Değişim Programı, Avrupa Birliği hibe işlemleri olmak üzere 2021 yılı için toplam 4.043.509,87 TL, bütçe dışı kaynak kullanılmıştır.
Üniversitelerin ve bağlı birimlerinin öğretim kapasitesinin rasyonel bir şekilde kullanılması ve geliştirilmesi, eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetlerinin devlet kalkınma plan, ilke ve hedefleri doğrultusunda planlanıp yürütülmesinin sağlanması gerekmektedir.

Bu bağlamda;
  1. Ordu Üniversitesi Rektörlüğünün talebi üzerine Yükseköğretim Genel Kurulu kararıyla Aybastı Meslek Yüksek  Okulu 24/05/2011  ve Gölköy Meslek Yüksek Okulu 13/01/2012tarihinde kurulmasına rağmen 2021 yılı sonu itibariyle bu okullara neden öğrenci kaydı alınmamıştır?
  2. Öğrenci kaydı olmayan, derslerin yapılmadığı Aybastı Meslek Yüksekokulu ve Gölköy Meslek Yüksekokulu’nun bütçeye olan yükü ne kadardır? Yapılan bu harcamalar kamu kaynaklarının etkili ve verimli bir biçimde kullanılmadığının göstergesi değil midir?
  3. Ordu Üniversitesine ait olan kantin ve kafeteryaların işletmesi hangi şirketlere/kimlere verilmiştir? İşletilen/kiraya verilen yerlerin cari giderleri (elektrik, su, doğalgaz, ısınma) işleten şirketler yerine üniversite bütçesinden karşılanmıştır?
  4. Yapılan denetimlerde, genel sekreterlik kadrosu dolu iken başka bir kişinin bu kadroya görevlendirildiği, görevin sürekli ve düzenli olarak bu kişi tarafından yürütüldüğü, harcama yetkililiği görevinin yine bu kişi tarafından yerine getirildiği tespit edilmiştir.  Genel sekreterlik kadrosunda bulunan kişiye, görevin yetki ve sorumluluğunu taşımamasına rağmen neden bu kadro verilmiştir?  Bu kişinin görevden alınması için herhangi hangi işlemler başlatılmıştır?


 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum