E TİCARET TÜRKİYE'DE 100 MİLYAR DOLARI GEÇECEK
E-ticaret sektörü, son yıllarda artarak sergilediği istikrarlı büyümeyi sürdürüyor. 2024 yılının sonunda Türkiye’deki e-ticaret pazarının 100 milyar doları, dünya genelinde ise 6.3 trilyon doları aşacağı öngörülüyor. Çin, 3 trilyon dolarlık e-ticaret hacmi ile liderliğini sürdürürken, ABD 1 trilyon dolarlık eşiğe yaklaşıyor. Dünya e-ticaret pazarının %52,1'ini Çin, %20,2'sini ABD yönetiyor. Onları takip eden İngiltere %3,4, Japonya ise %3,3 paya sahiptir. Çin’de e-ticaret, toplam ticaretin %50'sine ulaşırken, ABD'de bu oran %30'a yaklaşıyor. Türkiye'de ise e-ticaretin toplam ticaret içindeki payı %20’yi zorluyor.
27 Kasım 2024 - 15:49
E-ticaretin hızlı büyümesi, geleneksel depolama sistemlerini değiştirme gerekliliğini de
beraberinde getiriyor. DepOrtak kurucu ortağı ve yönetim kurulu başkanı Dr. Akın Arslan,
depolamada uçtan uca dijital dönüşümün zaruri olduğuna dikkat çekerek şunları isöyledi:
“14-65 yaş aralığındaki bireyler haftada en az bir defa online siparişi veriyor ve müşteri cep
telefonundan sipariş verdiğinde mümkünse aynı gün içinde teslimat bekliyor. Bu durum, önde gelen e-ticaret pazaryerlerine pragmatik çözümler üretme zorunluluğunu getiriyor.
Şehir dışındaki bir depodan, ürünün şehir içindeki bir eve 24 saat içinde ulaştırılması, geleneksel yöntemlerle mümkün değildir. Bu durumu çözmek için üç temel soruna önceden çözüm üretmek gerekiyor. İlk olarak, müşterinin sıklıkla talep ettiği ürünlerin, zincir marketler gibi mahalle içlerinde konumlanacak ve alıcılara 5-6 kilometre uzaklıkta olabilecek mikro
depolarda hazır bulundurulması önem kazanıyor. İkinci olarak, müşterinin sıklıkla talep ettiği
ürünleri, gerçek zamanlı ve konum tabanlı ayrıştırarak, anlık olarak bilebilmek ve öngörü
yapabilmek önemlidir. Üçüncü olarak, teslimat ile iade yönetiminin aynı teslimat hattı
üzerinde optimize edilerek çift yönlü şekilde kusursuz çalıştırılabilmesi gerekiyor.”
DepOrtak, e-ticaret depolamasında devrim yapacak bir girişime imza attı
Ülkemizin depolama alanı açığına dikkat çekerek önemli açıklamalarda bulunan Dr. Akın
Arslan, konuşmasına şöyle sürdürdü:
“Ülkemizde yaklaşık 16 milyon m2 civarında depolama alanı bulunuyor. 90 milyonluk
nüfusumuz ve artan e-ticaret hacmi dikkate alındığında, Türkiye’nin an itibariyle 10 milyon
m2 civarında ilave depolama alanı açığı var. Önümüzdeki 10 yıl içinde ise en az 20 milyon
m2 daha depolama alanına ihtiyaç duyulacak. 2023 yılı Mart ayında canlıya aldığımız
DepOrtak ile e-ticaret ve perakende depolamasında devrim yapacak bir girişime imzamızı
attık. Avrupa’nın en iddialı teknolojilerini ve platformunu canlıya aldık. Artık, istediğiniz
bölgelerde ve ülkelerde beklentilerinize uygun depolama alanı aramanıza gerek yoktur.
DepOrtak'a istediğinizi tanımladığınızda, dünyanın istediğiniz bir ülkesinde size en uygun depolama alanı çözümünü sunacaktır. DepOrtak olarak, şu an 11 ülkede 1,5 milyon m2'nin
üzerinde bir alanda hizmet veriyoruz ve hizmet verdiğimiz alanın M2’si global ölçekte her
geçen gün artmaktadır. Ayrıca, farklı yerlerde depolanmış ürünlerimizi DepOrtak’ın birbirine
entegre depolar (Connected-Warehouses) teknolojisi ile tek dashboard’dan ve cepteki
DepOrtak App’ten yönetme fırsatı da vermekteyiz.”
beraberinde getiriyor. DepOrtak kurucu ortağı ve yönetim kurulu başkanı Dr. Akın Arslan,
depolamada uçtan uca dijital dönüşümün zaruri olduğuna dikkat çekerek şunları isöyledi:
“14-65 yaş aralığındaki bireyler haftada en az bir defa online siparişi veriyor ve müşteri cep
telefonundan sipariş verdiğinde mümkünse aynı gün içinde teslimat bekliyor. Bu durum, önde gelen e-ticaret pazaryerlerine pragmatik çözümler üretme zorunluluğunu getiriyor.
Şehir dışındaki bir depodan, ürünün şehir içindeki bir eve 24 saat içinde ulaştırılması, geleneksel yöntemlerle mümkün değildir. Bu durumu çözmek için üç temel soruna önceden çözüm üretmek gerekiyor. İlk olarak, müşterinin sıklıkla talep ettiği ürünlerin, zincir marketler gibi mahalle içlerinde konumlanacak ve alıcılara 5-6 kilometre uzaklıkta olabilecek mikro
depolarda hazır bulundurulması önem kazanıyor. İkinci olarak, müşterinin sıklıkla talep ettiği
ürünleri, gerçek zamanlı ve konum tabanlı ayrıştırarak, anlık olarak bilebilmek ve öngörü
yapabilmek önemlidir. Üçüncü olarak, teslimat ile iade yönetiminin aynı teslimat hattı
üzerinde optimize edilerek çift yönlü şekilde kusursuz çalıştırılabilmesi gerekiyor.”
DepOrtak, e-ticaret depolamasında devrim yapacak bir girişime imza attı
Ülkemizin depolama alanı açığına dikkat çekerek önemli açıklamalarda bulunan Dr. Akın
Arslan, konuşmasına şöyle sürdürdü:
“Ülkemizde yaklaşık 16 milyon m2 civarında depolama alanı bulunuyor. 90 milyonluk
nüfusumuz ve artan e-ticaret hacmi dikkate alındığında, Türkiye’nin an itibariyle 10 milyon
m2 civarında ilave depolama alanı açığı var. Önümüzdeki 10 yıl içinde ise en az 20 milyon
m2 daha depolama alanına ihtiyaç duyulacak. 2023 yılı Mart ayında canlıya aldığımız
DepOrtak ile e-ticaret ve perakende depolamasında devrim yapacak bir girişime imzamızı
attık. Avrupa’nın en iddialı teknolojilerini ve platformunu canlıya aldık. Artık, istediğiniz
bölgelerde ve ülkelerde beklentilerinize uygun depolama alanı aramanıza gerek yoktur.
DepOrtak'a istediğinizi tanımladığınızda, dünyanın istediğiniz bir ülkesinde size en uygun depolama alanı çözümünü sunacaktır. DepOrtak olarak, şu an 11 ülkede 1,5 milyon m2'nin
üzerinde bir alanda hizmet veriyoruz ve hizmet verdiğimiz alanın M2’si global ölçekte her
geçen gün artmaktadır. Ayrıca, farklı yerlerde depolanmış ürünlerimizi DepOrtak’ın birbirine
entegre depolar (Connected-Warehouses) teknolojisi ile tek dashboard’dan ve cepteki
DepOrtak App’ten yönetme fırsatı da vermekteyiz.”
FACEBOOK YORUMLAR