E-İHRACAT YAPARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

E-ihracat sektörü, internetten ürün ve hizmet satışı yapan markaların ürünlerini yurt dışına sattığı ticaret koludur.

E-İHRACAT YAPARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
23 Nisan 2023 - 17:37 - Güncelleme: 24 Nisan 2023 - 16:03
Özellikle döviz getirisi olduğu ve markaları global bir boyuta taşıdığı için günümüzde birçok işletme e-ihracat ile yurt dışına ürün satmayı düşünmektedir. E-ihracat döviz gelirinin yanı sıra belli hibe ve teşviklerin sağlandığı bir sektör olduğu için de son dönemlerde oldukça popülerdir.
Yurt dışına ürün satışı yapacak olan kişi ve işletmelerin büyük bölümü e-ihracat sektörüne adım atarken kendi siteleri üzerinden ya da pazaryeri platformlarından satış yapmayı tercih eder. Her iki yöntemle de ürün satacak olan markaların e-ihracat yaparken dikkat etmesi gereken noktalar bulunur.
E-ihracat Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler adlı bu yazımızda yurt dışına ürün satışı yapacak olan markaların önem vermesi gereken konular hakkında sizlere bilgi vereceğiz. Siz de yazımızı inceleyebilir ve böylece e-ihracatta önem verilmesi gereken konular hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Satış Yapacağınız Ülkeyi İyi Seçin
E-ihracat ile ürün satışı yaparken satış yaptığınız ülkeler oldukça önemlidir. Çünkü her ülkenin ihtiyaç duyduğu ürün ve hizmetler birbirinden farklıdır. Bu nedenle de ürünlerinizin yüksek satış potansiyeli taşıdığı ülkelere yönelmeniz e-ihracat sektöründeki risklerinizi azaltacak ve satışlarınızı da artıracaktır.

Satacağınız Ürünlere Doğru Karar Verin
E-ihracat yapmak istiyorsanız önem vermeniz gereken bir diğer konu da satacağınız ürün ve hizmetlerdir. Çünkü sattığınız ürünlerin bir ülkede rağbet görmesi ve talep oluşturması satışlarınız üzerinde olumlu etki yaratacaktır.

E-ihracat için ürün araştırması yapma sürecinde ise markaların istatistiksel verilerden yararlanması, Pazar araştırması yapması ve hedef pazarlarında hangi ürünlere talep olduğuna karar vermesi gerekmektedir. Böylece markalar doğru ürün seçimi yaparak satışlarını artırma fırsatı yakalayacaklardır.

Çok Dilli E-ihracat Sitesi Kurun
E-ihracat siteniz üzerinden satacağınız ürün ve hizmetler aslına bakıldığında birçok ülkede talep olabilecek ürünlerdir. Tüketiciler e-ihracat sitenize ulaştıktan sonra alışveriş yapmak için ise kendi dillerinde bir e-ihracat sitesine ihtiyaç duyar. Bu tüketicilerin markanıza olan güvenini artırırken ürünleriniz hakkında bilgi almalarını da sağlamaktadır. Bu nedenle e-ihracat sitenizi tasarlarken çok dilli bir e-ihracat sitesi kurmaya özen göstermeniz gerekmektedir. Böylece hem farklı ülkelere açılabilir hem de daha fazla satış yapabilirsiniz.

Çoklu Para Birimi
E-ihracat sitelerinin olmazsa olmazlarından birisi de çoklu para birimidir. Çoklu para birimi özelliği sayesinde tüketiciler kendi para birimleri ile siteniz üzerinden alışveriş yapabilmektedir. Bu da aslına bakıldığında hem müşteri kaybetmenizi engellemekte hem de satışlarınızın artmasını sağlamaktadır. Siz de daha fazla satış yapmak ve döviz geliri elde etmek için e-ihracat siteniz üzerinden sattığınız ürün ve hizmetlerde çoklu para biriminden yararlanabilirsiniz.

Ülke Bazlı Reklam Çalışmaları Yapmaya Önem Verin
E-ihracatta hedef kitlenize ulaşmak ve satışlarınızı artırmak için önem vermeniz gereken bir diğer konu da reklam çalışmalarıdır. Reklam çalışmaları sayesinde yurt dışına satış yapmak isteyen markalar hem hedef kitlelerine ulaşmakta hem marka bilinirliği yaratmakta hem de satışlarını artırma fırsatı yakalamaktadır. Bu nedenle her e-ihracat firmasının ürün ve hizmetlerini ön plana çıkarmak için belirli bir bütçe çerçevesinde reklam çalışmaları yapmaya özen göstermesi gerekmektedir.

Ticimax ile Ürünlerinizi Yurt Dışına Satmaya Başlayın
Siz de e-ihracat ile ürünlerinizi yurt dışına satmak istiyorsanız Ticimax e-ihracat özelliklerini kullanabilirsiniz. Ticimax e-ihracat çözümleri ile istediğiniz ülkede satış yapabilir, sitenizi farklı ülkelere adapte edebilir ve yer alan pazarlama modülleri sayesinde hedef kitlenizde yer alan kişilere ulaşarak satışlarınızı artırma fırsatı yakalayabilirsiniz.


FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum