CHP'li Kösedağı: Ulaşımda 'sosyal mesafe' için işe başlama saatleri yayılmalı
İBB CHP Meclis Üyesi Mesut Kösedağı, ulaşımda sosyal mesafe için Valilik’in tebliğ ettiği bir otobüste en fazla 17 yolcu taşınabileceği kararına sabah saatlerinde uyulabilmesi için 11 bin otobüse ihtiyaç olduğunu vurguladı. Kösedağı, mevcut durumda bunun mümkün olmadığını belirterek, “Valilik’ten vatandaşların mesai saatleri için düzenleme bekliyoruz” dedi.
18 Nisan 2020 - 16:56
İstanbul’da toplu taşıma konusunda bazı basın organlarında yer alan gerçek dışı bilgilerle ilgili açıklamada bulunan İBB CHP Meclis Üyesi Mesut Kösedağı, İETT, Otobüs AŞ ve Halk Otobüslerinin tam kapasite çalışmaya devam ettiğini, buna karşın Valilik tarafından kendilerine tebliğ edilen ulaşım düzenlemesinin anlaşılabilir fakat mağduriyetleri engellemekten uzak olduğunu söyledi. Kösedağı, “Ulaşım düzenlemesine göre bir otobüs en fazla 16-17 yolcu taşımak zorunda. Böylece sabah ‘pik’ saatlerde en fazla 100 bin yolcu taşınabiliyor. Ortalama 50-100 bin yolcumuz maalesef dışarıda kalıyor. Yığılmayı önlemek için vatandaşların sabah işe başlama saatlerinin zamana yayılması şart” dedi.
Bir otobüs en fazla 17 yolcu alabiliyor
Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan CHP’li Kösedağı, toplu ulaşımda yaşanan süreci şöyle anlattı: “Alınan ilk tedbirle otobüsler yolcu kapasitelerinin maksimum yüzde 50’si kadar yolcu taşıyabilecekti. Yani 100 kişi kapasiteli bir otobüs için maksimum 50 yolcu taşıyabilme kuralı getirilmişti. Bu kural uygulandı fakat sosyal mesafe kurallarına uygun olmadığı görüldü. Bunun üzerine 10 Nisan’da İstanbul Valiliği bir karar aldı. Karara göre, bir otobüsün koltuk kapasitesinin yarısı, ayaktaki yolcuların da oturan yolcuların yarısı olması gerektiği bildirildi. Böylece bir otobüs en fazla 16-17 yolcu taşımak durumunda kaldı” dedi.
Sefer sayılarında hiçbir azalma yok
Valilik’in kararının günümüz koşullarında anlaşılabilir bir karar olduğunu ifade eden Kösedağı, buna karşın alınan karara göre İstanbul’da bulunan 6 bin otobüsün sabah saatlerinde maksimum 100 bin yolcu taşımak durumunda kaldığını söyledi. İstanbul’da işe gitmek isteyen birçok vatandaşın bu düzenlemeyle birlikte otobüslere binemeyip dışarıda kaldığını belirten Kösedağı, “Elimizdeki otobüs filosunda pik saatlerde bu talebi karşılamamız mümkün değil. Sayın Valinin bize tebliğ ettiği karara göre, sabah saatlerinde yolcuların tamamını taşıyabilmek için bize 11 bin araç lazım yani filomuzun 2 katı. Tekrar belirtmekte yarar görüyorum. İstanbul’da şu anda arızalı olmayan tüm otobüsler sahada görev yapmaktadır. Sabah saatleri dışında otobüslerde hiçbir yoğunluk yaşanmamaktadır. Bazı otobüsler sabah saatleri dışında sadece 1 yolcuyla bile sefer yapabilmektedir. Sefer sayılarında azalma olmadığı gibi, normaldekinden daha fazla araçla İstanbullulara hizmet için yollardadır ve sefer sayılarında azalma söz konusu değildir” dedi.
Vatandaşların mesai saatlerinde düzenleme şart
Vatandaşların da, otobüs şoförlerinin de oluşan bu tablonun ardından sıkıntıya düştüğü durumlar olduğunu ifade eden Kösedağı, yaşanan bu duruma tek çözümün vatandaşların işe başlama saatlerinde düzenlemeye gitmek olduğunu söyledi. Kösedağı, “Biz diyoruz ki, yolcu yoğunluğunun zirve yaptığı işe gidiş saatlerini dağıtırsak biz bu mağduriyetin önüne geçeriz. Vatandaşların işe başlama saatlerini sabit değil birkaç saatlik bir sürece yaymak ulaşımda oluşan yoğunluğu ortadan kaldırır. Belediye Başkanımız Sayın Ekrem İmamoğlu bu sıkıntıya çözüm için var gücüyle çalışıyor. Valilik’e konuya ilişkin başvurumuzu yapmış durumdayız. Olumlu bir dönüş alabileceğimizi düşünüyoruz” diye konuştu.
Bir otobüs en fazla 17 yolcu alabiliyor
Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan CHP’li Kösedağı, toplu ulaşımda yaşanan süreci şöyle anlattı: “Alınan ilk tedbirle otobüsler yolcu kapasitelerinin maksimum yüzde 50’si kadar yolcu taşıyabilecekti. Yani 100 kişi kapasiteli bir otobüs için maksimum 50 yolcu taşıyabilme kuralı getirilmişti. Bu kural uygulandı fakat sosyal mesafe kurallarına uygun olmadığı görüldü. Bunun üzerine 10 Nisan’da İstanbul Valiliği bir karar aldı. Karara göre, bir otobüsün koltuk kapasitesinin yarısı, ayaktaki yolcuların da oturan yolcuların yarısı olması gerektiği bildirildi. Böylece bir otobüs en fazla 16-17 yolcu taşımak durumunda kaldı” dedi.
Sefer sayılarında hiçbir azalma yok
Valilik’in kararının günümüz koşullarında anlaşılabilir bir karar olduğunu ifade eden Kösedağı, buna karşın alınan karara göre İstanbul’da bulunan 6 bin otobüsün sabah saatlerinde maksimum 100 bin yolcu taşımak durumunda kaldığını söyledi. İstanbul’da işe gitmek isteyen birçok vatandaşın bu düzenlemeyle birlikte otobüslere binemeyip dışarıda kaldığını belirten Kösedağı, “Elimizdeki otobüs filosunda pik saatlerde bu talebi karşılamamız mümkün değil. Sayın Valinin bize tebliğ ettiği karara göre, sabah saatlerinde yolcuların tamamını taşıyabilmek için bize 11 bin araç lazım yani filomuzun 2 katı. Tekrar belirtmekte yarar görüyorum. İstanbul’da şu anda arızalı olmayan tüm otobüsler sahada görev yapmaktadır. Sabah saatleri dışında otobüslerde hiçbir yoğunluk yaşanmamaktadır. Bazı otobüsler sabah saatleri dışında sadece 1 yolcuyla bile sefer yapabilmektedir. Sefer sayılarında azalma olmadığı gibi, normaldekinden daha fazla araçla İstanbullulara hizmet için yollardadır ve sefer sayılarında azalma söz konusu değildir” dedi.
Vatandaşların mesai saatlerinde düzenleme şart
Vatandaşların da, otobüs şoförlerinin de oluşan bu tablonun ardından sıkıntıya düştüğü durumlar olduğunu ifade eden Kösedağı, yaşanan bu duruma tek çözümün vatandaşların işe başlama saatlerinde düzenlemeye gitmek olduğunu söyledi. Kösedağı, “Biz diyoruz ki, yolcu yoğunluğunun zirve yaptığı işe gidiş saatlerini dağıtırsak biz bu mağduriyetin önüne geçeriz. Vatandaşların işe başlama saatlerini sabit değil birkaç saatlik bir sürece yaymak ulaşımda oluşan yoğunluğu ortadan kaldırır. Belediye Başkanımız Sayın Ekrem İmamoğlu bu sıkıntıya çözüm için var gücüyle çalışıyor. Valilik’e konuya ilişkin başvurumuzu yapmış durumdayız. Olumlu bir dönüş alabileceğimizi düşünüyoruz” diye konuştu.
FACEBOOK YORUMLAR