CHP Beykozun Ak Partili Belediye Bütçesi tasviri: Bütçe komedisi!
CHP Beykoz İlçe Örgütü Başkanlığı, basın ve örgüt mensupları huzurunda Beykoz Belediye Başkanlığının bütçesi konulu bir basın açıklaması yaptı. CHPli yöneticiler, ilgili bütçeyi kamuoyuna, Bütçe komedisi olarak lanse ettiler.
CHP Beykoz İlçe Örgütü Başkanlığı, Beykoz Belediye Başkanlığı’nın bütçesi konulu bir basın açıklaması yaptı. CHP’li yöneticiler, ilgili bütçeyi kamuoyuna, “ Bütçe komedisi” olarak lanse ettiler. 13 Ekim Pazar günü, Kavacık’ta bulunan ilçe binasında gerçekleşen basın açıklamasına çok sayıda partili katıldı.
CHP Beykoz İlçe Başkanı Bahadır Yavuz, burada yaptığı konuşmada, Ak Partili Beykoz Belediyesi yöneticilerinin, “ halkın gerçekleri öğrenmesi karşısında kimyalarının bozulduğunu” ifade ederek, Belediye yöneticilerinin halka tepeden baktıklarını belirtti. Halkın bu davranışlar karşısında kendilerine gereken cevabı vermemesinin ise saygılarından kaynaklandığını belirten İlçe Başkanı Bahadır Yavuz, Beykoz Belediyesi 2013 İlk Yarıyıl Bütçe Raporu ile ikinci yarıyıl beklentilerini de içeren rapor üzerinde uzmanlar ile birlikte çalıştıklarını kaydederek, “ söz konusu olan, ‘ Belediye bütçe komedisidir’” dedi. Yavuz, Belediye bütçesinde “ bu kadar da olmaz” dedirten hatalar bulunduğuna da dikkat çekerek, “ bütçede ilkokul öğrencilerinin dahi yapmayacakları toplama hataları var” açıklamasını yaptı.
CHP Beykoz İlçe Örgütü Başkanı Bahadır Yavuz’un açıklaması şu şekildedir:
Göreve geldiğim günden bu yana Yönetim Kurulu arkadaşlarımın tümünün değerli katkılarıyla Beykozlulara layık olacak çalışmaları sürdürmenin gayreti ve çabası içindeyiz. Yönetici arkadaşlarımın desteklerinin yanında Meclis Üyelerimiz, Kadın ve Gençlik Kolları ile Partili üyelerimizin, Aday adayı arkadaşlarımızın da yapmış oldukları çalışmalar ve katkılar takdire şayandır.
Çalışmalarımızın başarılı sürdüğünün göstergesi olarak, Belediye Yöneticilerinin ve İktidar partisi ilçe yöneticilerinin takınmış oldukları benimsenmeyen tavırlardır. Görünen o ki kimyaları bozulmuştur. Halkın Gerçekleri öğrenmesi karşısında ne yaptıklarını ve ne konuştuklarını bilmez hale gelmişlerdir.
Bir kez daha uyarıyoruz: Bırakın Kibri, Gururu, Bırakın tepeden bakmayı! Karşınızda muhalefet var! Karşınızda Beykoz halkı ve seçmeni var..!
Bırakın ben yaparım, ben bilirim tavırlarını. Yarın Hangi yüzle oy istemeye seçmene gidecek ve dolaşacaksınız? Halk Sizlere gereken cevabı vermiyorsa makamınıza olan saygısındandır. Ancak aklınızdan hiçbir zaman çıkarmayın Seçmen Size anlayacağınız türden sandıkta cevabını verecektir.
Değerli Basın Mensupları!
Toplantımızın Başlığı Belediye Bütçe Komedisidir.
Bu tarz ve türden Beykoz’da yapılan ilk basın toplantımızdır. Sizlerden ricamız, Beykoz Kamuoyunun bilmesi, öğrenmesi gereken gerçeklere sahip çıkmanızdır. Çünkü siz değerli basın emekçisi arkadaşlarımızda birer Beykoz sevdalısıdır. Ayrıca Beykoz Kamuoyunu yapmış olduğumuz basın açıklamalarımızla sayfalarınıza taşıdığınız için Örgütümün adına teşekkürlerimi iletmek isterim.
BELEDİYE BÜTÇE KOMEDİSİ...
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 30’uncu maddesinde;”Genel yönetim kapsamındaki idareler bütçelerinin ilk altı aylık uygulama sonuçları, ikinci altı aya ilişkin beklentiler ve hedefler ile faaliyetlerini Temmuz ayı içinde kamuoyuna açıklar” denilmektedir.
Söz konusu düzenlemenin amacı, kamu hizmetlerinin yürütülmesinde ve bütçe uygulamalarında saydamlığın ve hesap verilebilirliğin artırılması ile kamuoyunun, kamu idareleri üzerindeki genel denetim ve gözetim fonksiyonunun gerçekleştirilmesidir. Bu amaçlara ulaşılması, idarelerin faaliyetleri ile bütçe gerçekleşmeleri ve beklentileri konularında kapsamlı bir rapor oluşturulmasını gerekli görmektedir.
Anılan madde ve yapılan açıklamalar doğrultusunda; Beykoz Belediyesinin 2013 yılının ilk altı aylık mali bilgilerini hesap verilebilirlik, saydamlık ve güvenilirlik çerçevesinde kamuoyuna sunulması zorunluluğu ile “Beykoz Belediye Başkanlığı 2013 Yılı Kurumsal Durum ve Mali Beklentiler Raporu” ile Belediye’nin mevcut mali durumu ile birlikte 2013 Yılının ikinci altı aylık döneme ait hedef ve beklentileriyle ilgili hazırlamış oldukları raporun üzerinde yapmış olduğumuz analizlerimizi Sizlerle ve Kamuoyuyla paylaşıyoruz.
İlgili kanununun emredici hüküm ve raporların hazırlanması ve Kamuoyuna sunum zorunluluğu faaliyet dönemlerinde suistimalin, yolsuzluk ve usulsüzlüklerin önlenmesini amaçlayan aynı zamanda Şeffaf Belediyecilik ilkesinin gereğidir.
Beykoz Belediye Başkanlığı tarafından bu rakamlar açıklanarak kanun hükmü yerine getirilmiş, Ancak ne yazık ki Şeffaf Belediyecilik-Dürüst Belediyecilik anlamında gerçekleşen ve bütçelenen rakamları okumak ve yorumlamak mümkün değildir.
Kamu Maliyesi ve Muhasebe tekniği yönünden bilinci olarak rakamlarla ve alt hesaplarla bilhassa Gider Kalemlerinde hatalar yapılmış ve kimi harcama kalemleri gizlenmiştir.
Gelir-Gider Tablolarında, toplama hatalarına varana kadar bir İlköğretim Okulu Öğrencisinin dahi yapmayacağı hatalarla doludur. Biz bunların tüm nedenini çığırından çıkarılan harcamaların, Har vurup, Harman Savurmanın gizlenmesi için yapılmış çalışmalar olarak görmekteyiz.
BUYURUN BÜTÇE KOMEDİSİNE
Bütçe çalışmaları üzerine konuyu Uzatmak saatlerce süren sorular sormak ya da sayfalarca rakamları sıralamak mümkündür. Ancak biz Sizlere içlerinden sadece bu kadar da olmaz! dedirtecek olanları sunuyoruz. Sunulan bu rakam ve bilgilerin kaynağının www.beykoz.bel.tr Beykoz Belediyesinin resmi internet sitesi olduğunu özellikle belirtmek isteriz. Bu rakamlar belediyenin ilan ettiği resmi bilgilerdir. Dileyen herkes tarafından ulaşılabilecek ve elde edilebilecek bilgilerdir.
1- 2013 Yılının ilk altı aylık dönemi için “Yedek Ödenekler” başlığı altında ön görülemeyen hizmet karşılıkları veya yıl içinde tutmayan tahminlerin, hizmetleri aksatmaması için ihtiyat olarak ayrılan ödenek tutarı 6.188.872,00 TL’dir. 2012 yılının ilk altı ayında ise 787.828.00 TL olan bu rakam 2013 yılında çok yüksek oranda artmıştır. Bu rakamın 6 aylık olduğunu üstüne basarak hatırlatarak Soruyoruz:
Bu rakamlar nerelere harcanmıştır?
2- Taşeron işçilerle birlikte Bini aşkın personelin çalıştığı Beykoz Belediyesinde Nitelikli Personel ihtiyacını karşılamak amacıyla 2013 Yılının ilk altı aylık dönemi için 3.847.485,79 TL’nin harcandığı görülmektedir. Aylık 641.247,63 TL nitelikli personel harcaması söz konusudur. Ortada çok garip bir durum söz konusudur. Belediye çalışanlarımızın içinde nitelikli personel yok mudur? Bu nitelikli kişiler, arkadaşlar kimlerdir? Hangi nitelikli özellikleri dikkate alınarak, nerelerde kullanılmışlardır? Bu üstün nitelikli arkadaşlarımız her hangi bir partiye üyelikleri ve siyasi çalışmaları var mıdır? Ayrıca Beykozluların hangi sorunlarını çözmüşlerdir? 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen yani harcanması düşünülen tutar ise; 8.152.514,21 TL.’dir. Bu gerçekleşirse, 2013 yılı için çalıştırılan “Nitelikli Personel” giderleri toplamı 12.000.000,00 TL.’ye ulaşacaktır. Oysa Belediye’de çalışan Bini aşkın personelin 2013 Yılının ilk altı aylık dönemi için gerçekleşen gider 12.763.352,15 TL.’dir. Güzel bir hesaplama 763.352,15 TL. daha az.!!!
3- “Kardeş Şehir Maskesi altında 2013 Yılının ilk altı aylık dönemi için940.093,59 TL ödeme yapılmıştır. Okul Bakım ve onarımı için ise 5.904,72 TL spor tesislerinin bakımı için ise 51.473.06 TL. harcanırken kardeş şehir mantığını ile harcanan para Beykozlulara sunulacak olan hizmetlerinin başkalarına sunulması anlamına gelmektedir. Belediyenin kıt imkanlarını keyfi ve savruk kullanılmasının sadece tek bir örneğini Sizlerin bilgisine sunmuş bulunmaktayız. Ayrıca Kardeş Şehir için 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen 259.906,47 TL.’dir. Bu da gerçekleşirse toplam olarak 1.200.00,06 TL.’ye ulaşacaktır.
4- Yapıların denetlenmesi için 432.406.70 TL gider yapılmıştır. Bu gider kaleminde bir yığın soruyu beraberinde getiren ilginç bir Gider türüdür. Bu rakamla hangi binalar, hangi amaçla denetlenmiştir? Sonuç raporları açıklanmış mıdır? ve ayrıca bu denetlemeyi kimler, hangi denetim teknik ve yöntemleriyle yapmışlardır? 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen 1.387.593,43 TL.’dir. Bu da gerçekleşirse toplam olarak 1.820.000,13 TL.’ye ulaşacaktır.
5- Sermaye giderleri başlığı adı altında başka ödemeler olmasına rağmen Taşınmaz kiraları için 990.345,78 TL gider yapılmıştır. Bu kiralamaların ayrıntıları nelerdir? Belediye kimlerin kiracısıdır? Bu kiralamalar hangi usul ve yöntemlerle yapılmıştır? 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen 3.695.654,22 TL.’dir. Bu da gerçekleşirse toplam olarak 4.686.000,00 TL.’ye ulaşacaktır.
6-Bir diğer astronomik rakkam ve gider türü ise “Kurum içi iletişimin geliştirilmesine yönelik toplantılar” için 222.123,15TL. gider yapılmıştır. Aylık ortalama 37.020,52 TL gibi bir rakam söz konusudur. Bu hizmetler hangi firmaya yaptırılmıştır? Bizler çok mu cahiliz?! Kurum içi eğitim bu tutarda yapılan sıradan toplantılara harcanmış olarak gösterilsin. Ne tür bir hizmet alınmış ki bu giderler yapılmıştır? dikkatinizi çekmek istiyorum; Kurum içi iletişim toplantıları için harcanan tutardır. Eğitim kurumunu açabilecek bir rakamla toplantıların düzenlenmesinin izahı çok güç olmaktadır. 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen 463.396,85 TL.’dir. Bu da gerçekleşirse toplam olarak 685.520,00 TL.’ye ulaşacaktır. Yorumunu ve değerlendirmesini Sizlere bırakıyorum…
Değerli Basın Mensupları, Değerli Arkadaşlar,
Daha 6. maddede dahi kafanızda soru işaretleri oluştuğunun farkındayım. İsterseniz bir soluklanalım demek için maddelere devam etmek üzere ara verdim.
Tekrar ediyorum bu rakamların tamamı Belediyenin kendi açıkladığı rakamlar olup, 2013 yılının ilk altı aylık dönemi için resmi belge ve kayıtlara dayanılarak yapılmış olan harcamalardır. Yani Gerçekleşen hizmet alımları olduğunu hatırlatarak Belediyenin yapmış olduğu harcamaların ve giderlerin analizine devam ediyorum.
7-Sürekli gündemden düşmeyen kiralık araç ve iş makinesi bedeli olarak 2013 Yılının ilk 6 ayında toplam 4.411.173.25 TL gider yapılmıştır. Aylık araç kiralaması için 735.195.54 TL gibi kabul edilemeyecek bir rakam ortaya çıkmaktadır. Bu işin mantığı ve amacı nedir? Emsal kiralama karşılaştırılmaları yapılmış mıdır? Beykoz’un bunca sorunu ortada beklerken bu rakamı ödemek israf değil midir? Beykoz’da hiç bir “Otopark” çalışması yapmamış bir zihniyetin bu lüks araç tutkusunu anlamak mümkün değildir. Otopark ihtiyacının vehametini anlayamayan Belediye Yöneticileri lütfen özel şoförlerine arabayı nasıl park edebiliyorsun diye sorsunlar. 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen 8.152.514,21 TL.’dir. Bu da gerçekleşirse toplam olarak 9.589.090,92 TL. Ulaşacaktır. Gerçekleşecek tutarı da dikkate aldığımızda 40.000,00 TL. değerinde olan Renault marka binek otomobilden ayda 20 tane yılda ise 240 tane alınabilme imkanına sahip olunabilmekte ve hem de sıfır faiz ile. Bu kiralamada yer alan iş makineleri nelerdir? Nerelerde kullanılmaktadır. Ayrıca bu hizmeti veren kaç firma vardır. Firma isimlerinin açıklanması?
8-Bu maddeye kadar fuzuli ve mantıksız büyüklükteki kalemleri bilginize sundum. Şimdi sunacağım kalemde ise tersine bir mantık dışı bir durum söz konusudur. Şöyleki; Belediye personelinin öğlen yemeği ihtiyacının karşılanması için ilk 6 ayda 16.765,00 TL. harcanmıştır. Aylık ortalama 2.794.16 TL (ay 22 gün hesap edilerek) günlük 127 TL gibi çok komik rakamlar ortaya çıkmaktadır. Bu rakam doğru mudur? Bu rakamlar dahi bütçe çalışmalarının ne düzeyde ciddiye alındığını ve önemsendiğinin bariz olarak kanıtıdır. 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için ise bütçelenen 133.235,00 TL.’dir. Hangisi doğru bir harcama veya bütçelenendir anlamış değilim. Şaşırdım kaldım. Ya Sizler…
9-Yine bütçe çalışmasının ciddiyetsizliğinin diğer çok önemli olan örneği ise “2013 Mali Beklentiler Raporunda” Mal ve Hizmet Alım Giderler toplamı 29.006.175,94 TL iken ayrıntılı izah dökümünde ise bu tutar 26.256.061,77 TL olarak gözükmektedir. Aradaki 2.750.114,17 TL’lik fark nereye buharlaşmıştır?
10-Faiz giderleri kaleminin 2013 Yılının ilk altı aylık 692.036.35 TL’dir. Beykoz Belediyesi ayda 115.339 TL faiz ödenen bir borç yükünün altındadır. Bu orandaki borç artışının izah edilebilir gerekçeleri olmalıdır. Beykoz Belediyesinin FAİZİN HARAM olduğunu bildiğini umut ettiğimiz muhafazakâr yöneticilerinin bu yüz karası durumdan Belediyeyi, koltuğunu da bırakabileceklerini düşünerek temizlemelidirler. 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenenin veya toplam tutarın ne kadar olacağını bilen yok. Keşke ayda 115.339 TL. olabilseydi ama değil. Biraz meraklanın açıklamamızın sonunda belirteceğim.
11-Mal ve Hizmet alım giderleri bütçenin yüzde 54’ü gibi önemli bir rakama ulaşmaktadır. Ayrıca dışarıdan alınan Mal ve Hizmetler başlığı altında açıklanması gerekli olan verimliliği, önceliği sorgulanacak faaliyetler söz konusudur. 2013 Yılı bütçesinin %54’nü oluşturan ve Yutan alımlar ve harcamalarla Beykozlunun hangi öncelikli sorunları çözülmüştür?
12-Yürütülen faaliyetlerin Bütçe raporlanmasında gider türlerinin isimlendirilmesinde bulmaca çözer gibi isimlere yer verilmiştir. Acaba neden? Bunlardan Sizlere tek bir örnek sunacağız; Mobil ortamda Belediye hizmetlerinin yazılımı için 116.820.00 TL gider yapılmıştır. Benzer gider türü olan bilgisayar ağı ve kesintisiz çalışması ve de bakımı için 458.596,76 TL gider yapılmış, yapılan gider türünün gizlenmesi ve dikkati çekmemesi amaçlanmıştır. Buna benzer çok sayıda giderler söz konusudur. Ekli tablomuzda yer almaktadır.
13-1.307.949.96 TL gibi oldukça büyük bir rakam “Yeşil alanların ilaçlanması ve hayvanların rehabilitasyon edilmesi” için 2013 Yılının ilk altı ayında hizmet alınmıştır. Yapılması gereken sıra dışı bazı hizmetlere lafımız yoktur. Ancak 6 ay için harcanan bu tutar çok yüksektir. Bu hizmetlerin karşılaştırılmalı tasarruf imkânları araştırılarak yapılmış mıdır? 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen 1.642.050,04 TL.’dir Bu da gerçekleşirse toplam olarak 2.950.000,00 TL.’ye ulaşacaktır.
14-Kentsel atıkların toplanarak aktarma istasyonlarına taşınması, cadde, sokak ve pazar yerlerinin temizliğinin yapılmasına 2013 Yılın ilk 6 aylık dönemi için 9.975.325.68 TL. hizmet alınmıştır. Bu tutar oldukça yüksektir. Ayrıca dikkatinizi çekmek isteriz; hizmete bazı temizlik hizmetlerinin dahil olmadığı farklı bir gider türü ile karşımıza çıktığını bilmenizi isterim. 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen 9.524.674,32 TL.’dir Bu da gerçekleşirse toplam olarak 19.500.000,00 TL.’ye ulaşacaktır. Aylık bu hizmet için 1.625.000,00 TL. giderle karşı, karşıyayız.
15-İletişimin geliştirilmesi toplantıları- Bilgisayar yazılımı Nitelikli personel başlıkları adı altında oluk gibi para harcanırken, tüm bunlar yetmezmiş gibi “Faaliyetlerin Tanıtılması” başlığı altında 780.323,96 TL harcanmıştır. 2013 Yılının ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen 719.676,04 TL.’dir. Bu da gerçekleşirse toplam olarak 1.500.000,00 TL.’ye ulaşacaktır. Nedir normal bir durum.!!! Çünkü bizleri hep CHP zihniyeti diye yermeye çalışırlar. Bu n zihniyetidir? Ben karşılık bulamadım. Sizler bulmaya, anlamaya ve düşüne durunuz ben devam edeyim.
16-“İmar Planlarının yapımı” için yılın ilk altı aylık dönemi için hiçbir gerçekleşme olmamasına rağmen, Yılın ikinci altı aylık dönemi için bütçelenen tutar 4.793.800,00 TL’dir. Bu planlar kimlere yaptırılacaktır. Belediye karışmayacak mıdır.? Belediyenin çalışan hiçbir teknik personeli yok mudur? Bu tutar oldukça yüksektir.
17-Yılın ikinci altı ayı için “yıkım ihalesi” olarak 3.600.000,00 TL. bütçelenen tutar gözükmektedir. Bu nedir? Bir yerlerde yıkım yapılması mı düşünülmektedir?
18-Şaşkınlık yaratabilecek bütçeleme tutarları. Yılın ikinci altı ayı için “Hizmet Binası Yapımına” 1.498.430,60TL. ve diğer bir başlık altında ise “Hizmet Binası ve Tesislerin Güvenliği için Hizmet Alımına” 2.021.654,86 TL. hesaplanmıştır. Nasıl bir hizmettir? Belediye hizmet verir, almaz. Ama harcama kalemleri hep hizmet alımlarıyla dolu. Hizmet almayı değil, vermeyi sevin.
19-Belediyenin hizmetlerinde kullanılmak üzere 10.000.000,00 TL. Kredi kullanılmıştır. Bizlerin bildiği ve Mecliste kredi kullanılmasına yetki verilen bir Meclis Kararı var. O da Özel Proje Alanı ilan edilen yerlerin, Milli Emlak’tan devrinin alınması için verilenidir. Bu kredinin hangi Meclis kararı ile alınmasına yetki verilmiştir? Özel Proje Alanı ilan edilen yerlerin alımı için Mecliste verilen yetki ile kredi kullanılmış mıdır? Kullanılmış ise tutarı nedir? Kullanılan bu tutar Milli Emlak Genel Müdürlüğü hesaplarına intikal ettirilmiş midir?
İŞTE BU FASIL TEK BAŞINA BASIN TOPLANTIMIZA BÜTÇE KOMEDİSİ ADINI KOYMAMIZA YETERLİDİR. HİÇ BİR YATIRIM YAPMAYAN BEYKOZUN HİÇ BİR PROBLEMİNİ ÇÖZEMEYEN ZİHNİYETİN SÜREKLİ VAAD ve SLAYT TOPLANTISI YAPAN BELEDİYE YÖNETİMİ, PARALARIN TOPLANTILAR YOLUYLA ÇARCUR EDİLDİĞİNİN GÖSTERGESİDİR.
Değerli Basın Mensupları,
AKP’nin, 1999 yılı seçiminde tanıtım broşürlerinde Şeffaflık vaadinde bulunmuşlardı. Yapılanlar, davranış ve uygulamalarını Siz değerli basın mensuplarımızın, Beykoz Kamuoyunun bilgisine ve değerlendirmesine sunuyoruz.
Bizler Ana muhalefet partisi yöneticileri olarak, Beykozluların geleceğinin sorumluluğunu üzerimizde hissederek çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Beykozlular lehine yapılacak her türlü çalışmayı destekleyeceğimizi her platformda defalarca dile getirdik ve açıklamalarda bulunduk.. Ancak Beykoz’un ne durumda olduğu, Belediyenin kimlerin elinde olduğu ve nasıl yönetildiğinin açıkça ortadadır ve bu durum AKP’li Belediye yöneticileri tarafında açıklanan rakamlarla net olarak da gözükmektedir.
İktidar partisi ve Belediye yöneticilerinin artık heba olan yıllardan ders çıkarmalarını, Hayal ve vaatten vazgeçerek Beykoz için somut çalışmaları ve hizmetleri acilen başlatarak Beykozlu olduklarını artık göstermelidirler.
Sağa sola sataşarak insanları küçük görerek, siyaset yapmak yaşı kemale ermiş kişilere ve siyaset yapanlara yakışan davranışlar değildir.
Yukarıda yapılan açıklamalarımızın, sorularımızın ve harcamaların; mesnetli, tutarlı cevaplarını ana muhalefet partisi ve Beykoz Kamuoyu adına beklemekteyiz.
Soruyor ve acilen cevabını bekliyoruz…
1)-Beykoz Belediyesinin Vergi Aslı ve Gecikme Zammı ile birlikte toplam olarak SGK ve Vergi Borcu ne kadardır. Bu borçlar hangi dönemleri kapsamaktadır.(Eylül ayında basında yer alan Vergi Yüzsüzleri listesinde; Vergi borcu, 52.000.000,00TL. olduğu) aldığımız duyumlara göre Vergi Aslı ve Gecikme Zammı olduğu ve yaklaşık olarak 45.000.000,00 TL. SGK Borcu olduğudur.
2)-Banka ve Özel Finans Kurumlarında Belediyenin kullandığı krediler var mıdır? Varsa alınan kredi tutarı, vadesi ve bu kredilerin ne amaçlı olarak, nereye kullanıldıklarının açıklanması?
3)-Belediyenin güncel toplam olarak ne kadar borcu vardır. (Ana başlıklar belirtilerek)
Açıklamamıza mesnet teşkil eden bilgiler ve tablolarımız ekte bilgilerinize sunulmuştur.
Sayın Başkan!
Ayrıca Sayın Belediye Başkanına hediyelerin, iftar yemeklerinin, gezilerin, umre gezilerinin, şatafat içindeki harcamalar için ayrı GAYRİ YASAL HAVUZ var mıdır? Dürüstçe cevaplamasını bekliyoruz.
Beykoz’da, müteahhitlerden,“GALERİ BOŞLUĞU” adı altında veya sair adlar altında İnşaatlarından gayri yasal ödemeler talep edildiği duyumları almaktayız. Belediye Başkanının böyle bir uygulamasının suç olduğunu, Belediyemizce uygulanmadığını, Müteahhit iş adamlarının mağdur edilmediğini açık yüreklilikle ifade eden açıklamasını acilen bekliyoruz...
Ayrıca Belediye Şirketlerinin mali durumlarının, Belediye mülkleri üzerindeki ödemelerinin, Şirketlerin bazı partililerle yaptığı akçeli ilişkilerinin de Beykozlulara açıklanmasını istiyoruz. Belki başka Beykozlu esnaf çıkar da ben bu işe şu şartlarla talibim der. Beytül malı köşe başı partizanlarınıza peşkeş çektirmeyin.
Sonuç olarak; 2013 yılının ilk altı gerçekleşen, ikinci altı ayı bütçelenen ve 2013 yılı bütçelelenin gerçekleşmesini düşündüğümüzde bu 2013 yılı bütçesi neresinde bakarsanız bakın, samimi değil, denk değil, aleni değil, Saydam değildir. Baştan sonuna kadar gider ve hizmet alımlarıyla doludur. Beykoz’un hizmet alımı değil, dışarıya, üçüncü kişilere Belediyenin kaynaklarının aktarılmış olduğu görülmektedir. Bu nedenle Belediye kendi özkaynaklarını tüketmiş, dışarıda kredi kullanmaya muhtaç hale gelmiştir. Böyle devlet yönetilmez, Belediye yönetilmez. Kişileri ve firmaları düşünen bir zihniyetin varlığının devam ettirmesi hepimiz için içinde çıkılmaz durumlarla baş başa kalacağımızın göstergesidir.
BEYKOZ İLÇE BAŞKANININ, MUHATABI OLMADIĞINI BELİRTEN SAYIN BELEDİYE BAŞKANINA MUHATABI OLDUĞU SORULARI AÇIK ve NET OLARAK SORUYORUZ:
DEMOGOJİ YAPMADAN SERBEST MUHASECİ VE MALİ MÜŞAVİR MESLEĞİNİZ İLE HAREKET EDEREK CEVAPLARINI RAKAMLARLA AÇIKLAMASI GEREKTİĞİNİ BİR KEZ DAHA VURGULUYORUZ!
Artık hayal ve vaat satma devri sona ermiştir. Kim doğru konuşuyor, kim yanlış konuşuyor Başkanın vereceği cevaplarla ortaya çıkacaktır. Beykozlular ortaya dökülen gerçekleri değerlendirecektir. Bu tespitimiz yakın zamanda ulusal basında çıkan yerel seçim araştırma sonuçlarında da görülmektedir. CHP BEYKOZDA 1. PARTİDİR.
CHP İLÇE ÖRGÜTÜ BEYKOZ HALKININ TEVECCÜHÜNÜ ve FARKLILIĞINI SEÇİM SONUÇLARINDA SANDIKLAR AÇILDIĞINDA AÇIK ARA ÖNDE ÇIKARAK GÖSTERECEKTİR.
Değerli Basın Mensubu Arkadaşlarımız davetimize icabet ettiğiniz için teşekkür ederken sizlerin de, bizlerin de yaptığımız işin Beykoz menfaatleri adına yapılan bir kamu hizmeti olduğunu herkesin bildiğini umuyorum. Katıldığınız ve beni dinlediğiniz için hepinize örgütüm adına teşekkür ederim.
Bahadır YAVUZ
CHP Beykoz İlçe Başkanı”
FACEBOOK YORUMLAR