BABA OĞUL ERİÇLER 8.PEKİN-PARİS KLÂSİK OTOMOBİL RALLİSİ'NİN AZERBAYCAN AYAĞINDA
Alican Eriç’in pilot, Ali Eriç’in co-pilot olarak, Türk klasiği 1973 model Anadol STC-16 ile yarıştığı 8.Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi, Kazakistan’ın ardından Azerbaycan’da devam ediyor
Araçlarında yaşanan teknik aksaklıklar sebebiyle yarışın yaklaşık 1.350kilometrelik bir kısmını ve bu aradaki özel etapları pas geçmek zorunda kalan baba-oğul, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de sorunları çözmek için uğraşıyorlar.
Türk takımının da aralarında olduğu 110 ekip, Azerbaycan’dan Gürcistan’a, ardından da Türkiye’ye giriş yaparak 12-17 Haziran tarihleri arasında Erzurum, Sivas, Ankara ve İstanbul’da yarışacak.
Ali Eriç ve oğlu Alican Eriç’ten oluşan Türk ekibinin de takımlar arasında yer aldığı 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi, 18 Mayıs’ta Çin’in başkenti Pekin’de start aldı. Yarışın, Çin’in ardından gelen Kazakistan ayağı, ekiplerin Hazar Denizi kıyısındaki Aktau Limanı’na varmasıyla sona erdi. Araçlarburadan, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’ye feribotla gönderilirken ekipler de uçakla Bakü’ye geçtiler. Bakü’de üç gecelik dinlenme süresinde feribotla gelen arabalarını alan ekipler, rallinin Azerbaycan ayağını koşmak üzere 10 Haziran Pazartesi sabahı Bakü’den ayrıldılar.
Eriçlerin Anadol STC-16’sında Can Sıkıcı Arıza
Yarışın Kazakistan ayağında verdikleri bir molada motorlarında bir problem olduğunu fark eden Baba-oğul Eriçler, organizasyona ait süpürücü mekanik ekip tarafından yapılan kontrol sayesinde, motorun silindir kapağında bir kompresyon problemi yaşandığını tespit etti. Problemin daha fazla hasara yol açmaması için, aracın kurtarıcı treylere yüklenmesine karar veren ekip, kamp yerine kadar araçlarını bu şekilde taşıttı. Türk ekibi yeni bir silindir kapak contasının Türkiye’den Bakü’ye göndertilmesini sağlamak üzere gerekli girişimlerde bulundu. Arabayı Kazakistan’dan Bakü’ye geçiş noktası olan Aktau Limanı’na kadar yine treyler üzerinde götüren ekip, Bakü’de kapak contasını değiştirerek sorunu çözmek için uğraşıyor.
Yaşanan teknik sorunlar sebebiyle yarışın yaklaşık 1.350 kilometrelik bir kısmını ve bu aradaki özel etapları pas geçmek zorunda kalan Alican Eriç ve Ali Eriç’in sıralamadaki pozisyonu da bunun sonucu olarak oldukça gerilere itti.
Türk ekibinin, sorunlarının giderilmesi ardından yeniden dahil olmayı heyecanla bekledikleri rallinin Azerbaycan ayağı, tüm ekiplerin Gürcistan sınırından geçişleriyle sona erecek. Gürcistan’dan sonra Türkiye’ye giriş yapacak olan ekipler 12-17 Haziran tarihleri arasında Türkiye’de yarışacaklar. Dünyanın farklı ülkelerinden toplam 110 ekibin yarıştığı 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi, toplam 36 gün sürecek maceralı bir yolculuğun ve yaklaşık 14.500 km’nin ardından 23 Haziran’da Paris’te son bulacak.
FACEBOOK YORUMLAR