"AVRUPA PAZARINA GİRMENİN YOLU FRANCHISE SEKTÖRÜNDEN GEÇİYOR"

Güvenilir Ürün Platformu, Ulusal Franchising Derneği (UFRAD) ve Franchise Expo Germany paydaşlığında düzenlenen ‘’Almanya’da Yatırım Fırsatları ve Franchise Sektörü’’ başlıklı online seminerde Türk yatırımcılar ve franchise sektörü bir araya geldi.

"AVRUPA PAZARINA GİRMENİN YOLU FRANCHISE SEKTÖRÜNDEN GEÇİYOR"
03 Mart 2025 - 15:58 - Güncelleme: 03 Mart 2025 - 16:41
Franchise sektörünün günden güne önem kazanması ve Türk markaların Avrupa pazarında
daha aktif yer almak istemesi üzerine  birçok kurum harekete geçti.

Güvenilir Ürün Platformu, Ulusal Franchising Derneği (UFRAD) ve Franchise Expo Germany paydaşlığında Almanyada yatırım fırsatları ve Franchise sektöründe ticaretin konuşulduğu ‘’Almanya’da Yatırım Fırsatları ve Franchise Sektörü’’ başlıklı bir seminer düzenlendi. Konusunda  en etkili isimlerin konuşmacı olduğu etkinlikte Türk yatırımcılarla franchise sektörünün temsilcileri bir araya geldi.

Güvenilir Ürün Platformu Başkanı Celal Toprak’ın moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlikte
Ulusal Franchise Derneği (UFRAD) Başkanı Prof.Dr.Mustafa Aydın, Türk Alman Sanayi ve
Ticaret Odası Genel Sekreteri Okan Özoğlu, Franchise Expo Germany Direktörü Luana
Köttler, Frankfurt Yatırım Ajansı Türkiye Müdürü Şener Akkuş ve Avrupa Türk Gıdacılar ve
Perakendeciler Platformu Koordinatörü Volkan Aydın konuşmacı olarak yer aldı.

Açılışta konuşan Ulusal Franchise Derneği (UFRAD) Başkanı Prof.Dr.Mustafa Aydın,
Türkiye’nin franchise sektöründeki potansiyelinin  yaklaşık 55 milyar Dolarlık bir ticaret hacmine sahip olduğunu belirterek şunları söyledi:

"4 bine yakın markaya ev sahipliği yapıyor. Bunların yaklaşık 3500’ü yerli marka, en sevindirici bir konuda 400 civarında Türk markası da dünyanın 4 bir tarafında müthiş çalışmalar yapıyorlar ve kendilerine yer edindiler. Bu da bir ekip çalışmasıdır. Franchise sektörünü hep güvenilir ürün ve hizmet platformu olarak değerlendiriyoruz. Türkiye’de bunun tek temsilcisi 1991 yılından beri UFRAD olarak kendisini gösterdi. Günümüzde küresel ekonominin giderek daha rekabetçi hale geldiği ortamda, markaların sürdürülebilir büyüme stratejileri ve bu stratejileri oluşturabilmek için uluslararası pazarlara açılabilmesi artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Eğer bir marka değilseniz dünyadaki bu ekosistem içerisinde muhakkak ki birtakım zorluklarla karşılaşacağınız kaçınılmazdır. Onun için artık franchise sektörü markaların sürdürülebilirliği için önem arz etmektedir. Bu noktada firmalara düşük riskle yüksek karlılık ve sürdürülebilir büyüme sağlayan en etkili iş modelleriden biri olarak karşımıza franchise sistemi çıkmaktadır. Türkiye’de franchise ekosistemi güçlü bir gelişim süreci geçiriyor. 2024 yılı itibariyle Türkiye’de franchise sektörü pazar büyüklüğünü 55 milyar Dolar bu rakam her yıl ortalama yüzde 10 ile yüzde 15 aralığında büyümektedir. Sektörde faaliyet gösteren markaların yüzde 30’dan fazlası uluslararası pazarda faaliyet gösteriyor. Bu oranı da daha da artırmamız gerekmektedir. ‘’ 

Franchise Expo Germany Direktörü Luana Köttler de, ‘’ Her yıl Frankfurt'ta düzenlenen
Franchise Expo Germany, ülkedeki en büyük ve en etkili franchise fuarıdır. 83 milyonu
aşkın nüfusuyla Avrupa'nın en büyük ekonomisine sahip olan Almanya, işletmeler için istikrarlı bir ortam sunmaktadır. Almanya'da 910'dan fazla franchise markası ve
147.000'den fazla franchisee bulunmaktadır ve bu da geniş fırsatlarla gelişen bir
franchise ortamını göstermektedir. Almanya'daki yatırımcılar ve girişimciler, yenilikçi ürün ve hizmetlere yönelik güçlü satın alma gücünü ve tüketici talebini yansıtacak şekilde aktif olarak yeni konseptler aramaktadır. Almanya’da franchise sektörü 2023’de 147,6 milyar Euro büyüklüğe ulaşmıştır ve bu rakamlar her gün artmaktadır. Avrupa pazarına girmek isteyen potansiyel yatırımcılar ile bağlantı kurmak isteyenler için Franchise Expo Germany iş ortaklıklarını kolaylaştıran bir platformdur. 2023 yılında fuara katılan firmaların %71’I 2024 yılında da fuarda yer almıştır ve katılımcıların %38’I yeni anlaşmalara imza atmışlardır. Başta Türk firmaları olmak üzere herkesi 6-8 Kasım 2025 yılında Frankfurt’ta düzenlenecek fuara bekliyoruz’’ diye konuştu.

Türk Alman Sanayi ve Ticaret Odası (TD-IHK)’nin Türkiye ve Almanya arasındaki ticareti
geliştirmek ve ticari faaliyetlerin en önemli aktörü olmak için çalışmalar yaptığını ifade eden
TD-IHK Genel Sekreteri Okan Özoğlu ise şöyle konuştu:

‘’ 2004 yılından bu yana Almanya’da ülkemizi temsil ederek, Türkiye ve Almanya arasında gelişen her türlü ticari konuda şirketler, resmî kurumlar ve sivil toplum örgütleri için bir temas noktası, arabulucu olarak rol oynamaktayız. Avrupa Birliği’nin en büyük gücü olan Almanya’da iş dünyasını yakından ilgilendiren böylesinde bir sivil toplum kuruluşunun yer alması, iş dünyamız açısından bulunmaz bir fırsat. Türk iş dünyası bu fırsatı en iyi şekilde kullanmalı ve Türkiye ile Almanya arasındaki ticari köprüyü kurumumuz üzerinden kurmalıdır.’’

Toplantıda söz alan Frankfurt Yatırım Ajansı Türkiye Müdürü Şener Akkuş da,‘’ Kurumumuz bir iç yatırım ajansıdır ve bölgeyi uluslararası alanda tanıtmak, yabancı şirketleri bölgeye çekmek amacıyla kurulmuştur. Alman devleti tarafından finanse edilmektedir ve Hindistan, Çin, ABD, İngiltere, Vietnam, Japonya ve Singapur’da temsilcilik ofisleri bulunmaktadır. Frankfurt Yatırım Ajansı, kişiselleştirilmiş bir kolaylaştırma hizmeti sunmakta, kişiye özel keşif ziyaretlerinin düzenlenmesi, Uluslararası vergi ve iş hukuku uzmanlarına erişim kolaylığı, çalışma oturma izinleri konusunda yardım ile endüstri ve iş ağlarına erişim çalışmaları yapmaktadır’’ dedi.

Avrupa Türk Gıdacılar ve Perakendeciler Platformu Koordinatörü Volkan Aydın ise
‘’Franchise’ların Almanya’da sağlam kalabilmesi için en önemlisi pazar araştırması ikinci
olarak kendilerine zaman tanımaları gerekiyor. Almanya’ya geldiklerinde pazar araştırmasını çok iyi yapıp anlaşmaları da burada yerelde sektörü bilen ve çalışmış yöneticilerle beraber yürütmeleri gerekiyor. Tüketici alışkanlıklarını da çok iyi analiz etmeleri gerekiyor. Türkiye ve Almanya tüketicileri arasında alışverişte, yemekte farklılıklar var. Bunu dikkate alarak konseptlerini şekillendirilmesi gerekiyor. Uluslararası standartlar,kalite ve sürdürülebilirlik bu üçü çok önemli. Kalite, sürdürülebilirlik ve hizmeti birbirleriyle bağlantılı yürütmek gerekiyor. Avrupa içerisinde sektörünüzü bilen uzmanlarla iş birliği yapmanız çok faydalı olacaktır’’ diye konuştu.

Güvenilir Ürün Platformu Başkanı Celal Toprak da, ‘Türk markalarımızın yurtdışı pazarda
aktif olmalarını çok önemsiyoruz. Bu nedenle Kasım ayında Almanya’ya üyelerimizin yer
aldığı bir ticaret heyet organizasyonu düzenleyeceğiz. Potansiyel yatırımcılar ile buluşarak
örnek teşgil edecek firmalarımızı ziyaret edeceğiz’’dedi


                               Franchise Expo Germany Direktörü Luana Köttler




FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum