ARAŞTIRMALARA GÖRE ANNELERE HEDİYELER ONLINE ALINACAK
Hepimizin hayatına dokunan, her zaman mutlu ve özel hissetmeyi hak eden annelerimiz için yıllar en sevgi dolu olanın Anneler Günü geldi çattı. Annelerimize ve bizim için anne gibi olan anne figürlerimize bu özel günde hak ettikleri değeri göstermek ve mutlu olmak adına herkesin aklında neler olduğunu belirlemeye başladı. Onlarla birlikte geçireceğimiz, belki de klasik Anneler Günü kahvaltısını tamamlayacak bu samimi günde sundukları özel hissettirmek adına hediye arayışımız devam ederken, Digital Turbine hem katıldı, hem de marka ve ajanslara yardımcı olabilecek Anneler Günü araştırmasını yayınladı.

Digital Turbine'ın hem kendi envanterinde, hem de bağımsız araştırma şirketi GWI ile Türkiye'deki kullanıcılar bu özel dönemdeki satın almaları ve tercihlerini daha iyi analiz etmek amacıyla Anneler Günü Alışveriş Tercihleri Araştırması mobilin ve mobil yükselişini bir kez daha gözler önüne seriyor.
EMEA bölgesinde 1,2 milyardan fazla turist bu yıl Anneler Günü'nü kutlamaya hazırlanırken , markaların bu özel günde fark yaratabilmesi için doğru kanalların görünmesi her şeyden daha önemli. 2024 yılında yalnızca Anneler Günü hediyelerine 22 milyar doların üzerinde harcama yapılmışken , bu pazarda öne çıkmak isteyen markalar için fırsat büyük.
Tüketiciler mobil oyunlarda günde ortalama 52 dakikadan fazla zaman geçiriyorlar . Bu da, markaların yaratıcı reklamları aracılığıyla duygusal bağ kurmaları ve kampanya mesajlarını etkili biçimde iletmeleri için mükemmel bir alan sunuyor. Özellikle Anneler Günü gibi duygusal değeri yüksek dönemlerde, kullanıcıların bağlılığı ve duygusal tepkiselliği , kampanyada doğrudan değişiyor.
2024 sistemlerine göre; Tüketicilerin yüzde 50'si ödüllendirdi ya da promosyonlu ürünleri tercih etti ve mobil uygulamalardan alışveriş yapanların oranı yüzde 52'yi geçti. Bu da demek oluyor ki, mobil odaklı ve promosyon bazlı reklam kampanyaları hilelerinin karar verme sürecini birleştirmede rol oynuyor.
Mobil oyunlar, anneler Günü kampanyaları için markalara özel bir görünüm sunuyor. 56 milyon benzersiz kullanıcıların aylık erişimini sağlayan mobil oyun seçenekleri, ayrıca sunulan yüksek dikkat süresiyle rakiplerinin çok önünde:
- Mobil oyunlar: 22 saniyelik reklam dikkat süresi
- YouTube: 5.6 saniye
- Meta (Instagram/Facebook): 3 saniye
- TikTok: 2.6 saniye
Bu veriler, mobil oyunlar üzerinden yapılan reklamların 4 ila 8 kat daha fazla dikkat çektiğini açıkça ortaya koyuyor.
“Mobil oyunlar, Anneler Günü gibi duygusal yoğunluk yüksek zamanlar sadece bir eğlence aracı değil, aynı zamanda reklam verenler için altın değerinde bir temas noktası. 22 saniyeye varan reklam dikkat süresi, markalar için hikayelerini anlatmak adına benzersiz bir alan sunuyor.”
Nur Cephanecigil EMEA Satış Direktörü Direktörü Digital Turbine
FACEBOOK YORUMLAR