ALTIN ÇEKÜL YENİ LOGOSUNU ARIYOR

Altın Çekül, Türkiye yapı malzemeleri sektörünün önde gelen ödüllerinden biri olarak, bu yıl 30. yılını kutluyor. 1991'den bu yana yenilikçi ve sürdürülebilir yapı malzemelerini ödüllendiren Altın Çekül, sektöre katkı sağlayan firmaları ve ürünleri tanıtarak sektörün gelişimine ışık tutuyor. Her yıl yüzlerce mimar, mühendis ve tasarımcı, projelerini bu platformda sergileyerek inşaat ve mimarlık dünyasına ilham kaynağı oluyor.

ALTIN ÇEKÜL YENİ LOGOSUNU ARIYOR
22 Ekim 2024 - 14:49

Yapı Kataloğu, Altın Çekül'ün 30. yılında yenilikçi vizyonunu ve geleceğe yönelik sürdürülebilirlik anlayışını simgeleyecek bir logo tasarlama fırsatını sunuyor. Artstone’un ödül sponsorluğunda gerçekleşen öğrenci logo yarışması, Altın Çekül'ün köklü mirasını onurlandırırken, sektörün geleceğine ilham verecek yaratıcı çözümler geliştirilmesine zemin hazırlamaktadır.

Yarışma ile ilgili detaylı bilgi ve başvuru formuna web sitesinden ulaşılmaktadır.

Yarışmanın Amacı ve Konusu:

  • Yarışma, Türkiye Yapı Sektörü’nün, yapı malzemesi alanındaki ilk ürün ödülü olan Altın Çekül'ün 30. senesini kutladığı bu yıl, yeni bir logo tasarımı oluşturmayı amaçlar; Altın Çekül’ün kimliğini yansıtan, yaratıcı ve özgün tasarımların teşvik edilmesini hedeflemektedir.
  • Kazanan tasarım, ilân edildiği tarih itibariyle Altın Çekül’ün yeni logosu olarak kullanılacaktır.
  • Yarışma ile tasarlanacak logonun, Altın Çekül'ün 30 yıllık mirasına ve yapı dünyasına katkısına vurgu yaparken, geleceğe yönelik vizyonunu da yansıtması amaçlanır. Bu amaçla tasarlanacak olan logoda, Altın Çekül'ün kurumsal renkleri kullanabileceği gibi, tamamen yeni bir yaklaşım da sergilenebilir.

Yarışma Katılım Koşulları:

  • Tasarım disiplinlerinde okuyan (grafik tasarım, iç mimarlık, mimarlık, iletişim tasarımı gibi) bütün lisans öğrencilerin katılımına açıktır ve katılım ücretsizdir.
  • Katılımcılar, yarışmaya bireysel olarak katılabilir.
  • Her katılımcı, en fazla 3 adet alternatif tasarım ile yarışmaya katılabilir.
  • Katılımcı, yarışmaya gönderdiği logonun kendine ait olduğunu ve gerekli olabilecek tüm izinlerin alındığını, logo teslimi ile kabul, beyan ve taahhüt eder.
  • Yarışmayı kazanan logonun kullanım hakları Yapı Kataloğu'na devredilir. Yarışmacılar, yarışmanın sonuçları açıklandıktan sonra, logolarını, yarışmanın referansını vermek koşuluyla, dilediği yerde paylaşabilir, sergileyebilir.
  • Yarışma, ulusal ve uluslararası katılıma açıktır.
  • Yarışmayı düzenleyen kurum, bu maddelerde değişiklik yapma hakkını kendinde saklı tutar.

Tasarım Kriterleri:

Logo, Altın Çekül’ün, 30 senelik geçmiş mirasını yansıtırken, aynı zamanda geleceğe yönelik inovatif vizyonunu da barındırmalıdır.

  • Altın Çekül’ün yeni logosu, açık ve yaratıcı bir şekilde ele alınmalıdır.
  • Logo, farklı boyutlarda dijital/baskı materyallerinde kullanılabilir olmalıdır.
  • Logoların üzerinde isim, imza gibi ayırt edici herhangi bir işaret bulunmamalıdır.
  • Logolar mutlaka bilgisayar ortamında vektörel tasarım programları ile çizilmelidir. Elle yapılmış veya elle renklendirilmiş tasarımlar kabul edilmeyecektir.

Teslimler:

  • Katılımcılar linkte yer alan başvuru formunu eksiksiz olarak doldurmalıdır. Başvuru formundaki ad soyad, cep telefonu numarası ve e-posta adresi katılımcıya ait olmalıdır. Değerlendirme süresince, kimliklerin gizli kalması için katılımcılar, başvuru formunda belirledikleri 5 rakamdan oluşan numaraları rumuz olarak kullanacaklardır. Bu rumuz, teslim edilen tüm dijital dosyalarda dosya adı olarak kullanılmalıdır.
  • Başvuru formunu dolduran katılımcılara, Yapı Kataloğu tarafından bir başvuru kiti teslim edilecektir. Başvuru kiti, Altın Çekül ile ilgili kısa bir tanıtım yazısı, tasarlanan logonun hikâyesi, logo (özgün logo ve 30. Yıl eki olan logo olmak üzere iki farklı versiyon ile birlikte) ve farklı renklerde kullanımını içeren bir outline ve mock-upları içermektedir.
  • Katılımcılar, başvuru kitinde yer alan outline ve mock-upların yanı sıra tasarladıkları logoları teslim edeceklerdir. Tasarlanan logonun “30. Yıl” eki olan ve olmayan iki farklı versiyonunun teslim edilmesi gerekmektedir. Logo teslimleri dijital olarak yapılacak olup, logolar hem vektörel formatta (.ai, .eps), hem de .pdf formatında gönderilecek şekilde son teslim gününe kadar [email protected] mail adresine iletilmelidir.
  • Yarışmaya birden fazla alternatif ile katılan yarışmacılar, outline ve mock-upları her bir alternatif için yeniden düzenlemeli ve teslim etmelidir.
  • Yarışmaya katılacak olan öğrencilerin, güncel tarihli öğrenci belgelerini teslim etmeleri gerekmektedir (E-devlet’ten alınan barkodlu belgeler de kabul edilecektir). Başvurular, öğrenci belgesi olmadan geçerli sayılmayacaktır.

Değerlendirme Kriterleri:

Logonun arkasındaki hikâye: Tasarımın arkasındaki fikrin ve sürecin ne kadar iyi sunulduğu öncelikli değerlendirme kriteridir.

  • Özgünlük: Tasarımın özgün olması gerekmektedir. Diğer logolara benzerlik gösteren tasarımlar doğrudan elenecektir.
  • Temaya uygunluk
  • Tasarımın uygulanabilirliği

Jüri Üyeleri*:

  • Akgün Özüekren & Selen Selviler Özüekren – Karbon Architecture & Design Agency
  • Birgül Yavuz Altın – Yapı Kataloğu
  • Derya Yüce & Elif Sarpaşar – Mimlab
  • Efe Urgunlu – No:3 Design
  • Emre Kuzlu – I-AM

*Jüri üyeleri isimlere göre alfabetik olarak sıralanmıştır.
*Yarışmaya jürilerin ve raportörün birinci derece yakınları katılamaz.

Raportör:

  • Yapı Kataloğu

Yarışma Takvimi:

  • Yarışmanın Açılması: 21 Ekim 2024 Pazartesi
  • Sorular için Son Tarih: 15 Kasım 2024 Cuma
  • Cevapların Yayınlanması: 22 Kasım 2024 Pazartesi
  • Logolar için Son Teslim Tarihi: 15 Aralık 2024 Pazar
  • Jüri Değerlendirme Toplantısı: Aralık 2024
  • Kazananların Açıklanması: Ocak 2025

 

Sonuçların Duyurulması:

Kazananlar, Ocak 2025’te Yapı Kataloğu'nun ve Altın Çekül’ün resmi web sitesinde ve sosyal medya hesaplarında duyurulacaktır.

Ödül:

Birincilik Ödülü:

Yarışmanın kazananı, Artstone’un ödül sponsorluğu doğrultusunda 50.000 lira ile ödüllendirilecektir. Ayrıca, birinciye Nisan 2025’te düzenlenecek Altın Çekül Ödül Töreni’nde plaket takdim edilir.

Kazanan logo tasarımı, Yapı Kataloğu ve Altın Çekül'ün web sitesi ve sosyal medya hesaplarında tanıtılır ve sene boyunca tüm mecralarda bu logo kullanılır.

30. Altın Çekül Uluslararası Yapı Kataloğu Ödül Töreni'nin görsel tasarımları kazanan öğrenci ile birlikte yürütülür.

Fikri Haklar

Yarışmacılar; yarışmaya sundukları logoların yayın, kullanım, yayım ve sergileme haklarını yarışmayı düzenleyen Yapı Kataloğu ile paylaştıklarını kabul ederler. Yarışma için sunulan, fakat telif hakkı üçüncü şahıslara ait olan fotoğraf ve benzeri malzemelerin yayın, kullanım ve sergileme imtiyazlarının alınmasından bu materyali sunan yarışmacılar sorumludur. Yapı Kataloğu yarışma ile ilgili görsel, işitsel ve tüm dijital mecralarda duyuru yapma hakkına sahiptir.

Yarışmaya katılanlar, bu şartname hükümlerini kabul etmiş sayılırlar.

Soru Sorma ve Yanıtlamaya İlişkin Esaslar

Yarışmacılar sorularını yarışma takviminde “Son Soru Sorma Tarihi” olarak belirtilen tarihe kadar yarışma e-posta adresine göndereceklerdir.

Yarışma jürisi, yarışma takviminde belirtilen tarihe kadar ulaştırılan tüm soruları değerlendirecek ve tüm cevaplar, yarışma takviminde belirtilen tarihe kadar soru soranın kimliği belirtilmeden Altın Çekül web sayfasında açıklanacaktır.

Yarışma hakkında detaylı bilgi almak ve başvuru yapmak için web sitesi ziyaret edilebilir.

_____________

YAPI KATALOĞU Hakkında

Yapı Kataloğu, Türkiye'nin 1973 yılından beri yayımda olan ve yapı malzemeleri alanında, çok önemli bir boşluğu doldurmuş ilk ve tek malzeme kataloğudur. Yapı Kataloğu, 51 yıldır yapı malzemesi firmalarına, bir ürün vitrini, iletişim kanalı, malzeme seçicilerle tanışma imkanı sunan çok kanallı tanıtım hizmetiyle, inşaat piyasasındaki kilit endüstri profesyonellerine erişim sağlar. Mimarlar, iç mimarlar, inşaat mühendisleri, müteahhitler, şantiye şefleri ve satın almacılar Yapı Kataloğu'ndan ürün ve malzeme seçer, teklif alır ve satın alım yapar, ihale veya bayilik teklifi alır, detaylı bilgi sorgular. Yapı Kataloğu, firmaları bu profesyonellere yakınlaştırarak, ürün ve malzeme satışlarına katkı sağlar. Firmaların pazarlama çalışmalarına, online fuar kimliği, pazarlama otomasyonu, SEO, içerik pazarlaması, web sitesi trafiğini geliştirme, basılı reklamcılık gibi hizmetler sunarak destek olur. Bunun yanı sıra firmaların müşteri ilişkilerini, kullanıcılarından yönlendirdiği ürün formlarıyla yönetir ve CRM yapılarına katkıda bulunur. Yepyeni bir altyapıyla yenilenen Yapı Kataloğu, kolayca aranabilir bir formatta geniş kapsamlı ürün, tasarım, marka, proje bilgisi sağlamakta ve mimarlara yeni ürünler, vaka analizleri (case study), sürdürülebilirlik, BIM ve diğer yeni teknolojiler hakkında en son konularda bilgiler, günlük güncellemeler, düzenli bültenler ve blog içerikleri sunmaktadır.


FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum